Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av TRTR
Funderar på att byta ut alla högtalare i bilen till samma storlek i min S60 04.

Har öppnat tittat och vad jag kan se så är alla 6,5", både fram/bak dörrar, hatthylla.

Om jag nu köper 6,5" koaxialhögtalare behöver jag då köpa Högtalaradaptrar också eller passar högtalarna ändå i befintliga hållare?
Användarvisningsbild
av Funk
Fram passar dom inte, men man kan använda de gamla högtalarnas adaptrar, om man är beredd att skrota dem... för originalhögtalarna går nästan garanterat sönder om man försöker ta loss adaptern. Jag har själv en -02 men är nästan säker på ett det ser likadant ut.

Bakdörrarna har jag för mig att allt passade rakt av, hatthyllan har ingen aning om, då mina original sitter kvar men är oinkopplade..

/Thomas
Användarvisningsbild
av ER
Om du har dörrsidan för Premiumhögtalaren(Stort vinklat galler på dörrsidan med två hål i), dvs den specialaren som är en 8"+3,5" hopbyggda så satsa på dessa då du inte kan hitta nåt bätte på denna sidan vettiga priser. 1000Kr på skroten för dessa dynaudio är rena fyndet.
Lyckades inte paja nån högtalare när jag bytte, dock gick det åt en hel del hårda ord och våld till stålnitarna som användes.
Användarvisningsbild
av TRTR
Funk skrev:Fram passar dom inte, men man kan använda de gamla högtalarnas adaptrar, om man är beredd att skrota dem... för originalhögtalarna går nästan garanterat sönder om man försöker ta loss adaptern. Jag har själv en -02 men är nästan säker på ett det ser likadant ut.
Så du menar om jag borrar ut nitarna sen kan jag plocka ut högtalaren ur adaptern och sätta dit en annan högtalare och nita fast den igen? Är det en 165mm eller 170mm högtalare som går i?
Funk skrev: Bakdörrarna har jag för mig att allt passade rakt av, hatthyllan har ingen aning om, då mina original sitter kvar men är oinkopplade..

/Thomas
Hur menar du rakt av, med eller utan original adapter? Satte du ditt en 165 eller 170 högtalare?

Hej, har en V70 -05 som jag bara kör på[…]

Nej sensorer är väldigt sällan 12v […]

Enligt instruktionerna så ska man koppla bor[…]

Lossa dörrhandtag volvo v70 2013

Houdi, lossade handtaget på förarsidan […]