Moderator: Moderatorer

Så, bokat tid för montering + balansering + hjulinställning. Måndag morgon går bilen till Uppsala!
En ordentlig "fredagstvätt"!

Bild

Fixade även PPS glasbehandling.
Bild

Och rengjorde lite under huven också...
Bild
Ni vet väl att det kan kosta flis att tvätta på gården/gatan :roll:

http://www.vibilagare.se/nyheter/10-000 ... r-fultvatt 4ggr / år hemma på tomten då, hur skall kommunen kunna hålla koll på det ?

Jag passar på när jag är i sommarstugan där ingen ser, bra med avfettning som rinner ned i stenmjölet så ogräset dör :wink: Hemma vid villan blir det oftast bara ren avsköljning.
Den diskussionen har vi ju haft ett par gånger här på forumet, men kontentan var väl att det är olika regler för olika kommuner?
grillchips skrev:Den diskussionen har vi ju haft ett par gånger här på forumet, men kontentan var väl att det är olika regler för olika kommuner?
Nåt jag missat, inte så ofta man tittar i den här tråden. Hur som haver, googlade lite snabbt och kom då fram till detta

http://www.naturvardsverket.se/Stod-i-m ... -pa-gatan/

Så det är förmodligen bara att tvätta på som vanligt oavsett vad kommunen ev hittar på. Hittade inget om regler i min kommun, det har dock skrivits nåt om det i lokalpressen för några år sedan.
Jag tvättar inte på uppfarten, jag brukar åka hem till Joel80 och tvätta :twisted:

Skämt å sido, jag har uppfarten lite för nära grannens hus för att det ska kännas ok att stå där med en högtryckstvätt. Därför blir det inget annat än avsköljning hemma. (Lite synd då jag har avkalkat vatten hemma)

Annars så har vår kommun ej förbjudit biltvättande på uppfarten men däremot så avråder dom från det. Jag har dock som vissa andra svårt att köpa argumentet då skiten på bilarna kommer från gatorna och det borde ge samma problem när det regnar. Däremot så undviker jag andra kemikalier än vanligt bilschampo, t.ex. avfettning, när jag tvättar utomhus.
Det är olämpligt och i viss kommuner olagligt att tvätta på gatan om spillvattnet rinner ner i dagvattenbrunnarna. Jag har ingen dagvattenbrunn hos mig och bor typ i skogen.
  • 1
  • 583
  • 584
  • 585
  • 586
  • 587
  • 1912

Hur fick du fram den kostnaden? googlade digital[…]

Vilken kabelhärva har du använt till mot[…]

MG 5 S är intressant, verkar vara ett ordentl[…]

Jo men hur får man bort denna klädsel s[…]