...

Moderator: Moderatorer

grillchips skrev:Tänk om pliten kunde sätta lite fler böter för det så folk hajar nån jädra gång.
Bra tanke. Minns inte ens när jag såg en polis senast som kollade trafiken
Höll själv på att nästan spela bowling i en rondell med en Audi idag :shock:

[youtube]qwGlfpdcATQ&feature=youtu.be[/youtube]
Användarvisningsbild
av sthlm
grillchips skrev:Tänk om pliten kunde sätta lite fler böter för det så folk hajar nån jädra gång.
Fast dom som får böter har ju fortfarande inte gjort något fel enligt dom själva.
Du kan skriva lagtexten på en planka och försöka banka in den i skallen på folk men dom har ändå rätt.

Hamnade i en diskussion där jag råkade påtala min irritation över folk som sniglar fram i vänsterfil eller mittenfilen medans högerfilen är helt tom.
Jag blev nertryckt i skorna av två personer som på fullt allvar menade att dom fått lära sig att man skulle ligga i mitten och att det var någon form utav lag.
Att jag på telefonen snabbt kunde visa senaste årets artiklar om polisens krafttag mot mittfilskörare var ju bara något jag hittat på!?
Var precis på Willys och handlade, ganska lite bilar egentligen, men lika förbannat så skall folk parkera utanför butiken eller bredvid parkeringsrutorna. Önskar att jag hade lite guts och gå och säga till de som ofta sitter kvar att "nu såg jag att det fanns en parkering ledig, jag skall visa dig var den är" på en halvfull parkering... fast då komner man bli kallad både det ena eller det andra... :evil:
Här på gatan jag bor, ett rätt så nytt område har kommunen varit smarta, så smarta att de byggt av/påsläppningsytor längs vägarna för att dessa tillfälliga stopp inte ska stanna upp trafiken, dessa fungerar jättebra efter kontorstid som p-platser för det som inte vill betala för sig. Av någon outgrundlig anledning har kommunen fått tips om detta sista tiden och lappat en 5-10 bilar varje gång. Mycket märkligt...

Hur som, man måste bygga bort problemen, människor är för korkade för att ges frihet
Användarvisningsbild
av sthlm
16500 mil och inte ett märke men som det heter i reklamen "plötsligt händer det".
Som utav en händelse så stämmer färgen, höjden och platsen med parkeringsgrannens buckliga bil :evil:

Frågan är hur man kommer undan med retroaktiv abort av satkärringen.
Lite norrländsk rättvisa kanske "Skjut, gräv och tig".

Kom inte ens med förslaget att tala med henne, det är uteslutet.
Bilagor
0unspecified.jpg
0unspecified.jpg (166.62 KiB) Visad 601 gånger
Användarvisningsbild
av joel80
Polisanmäl då? Lite foton som kan "bevisa" och gör ett försök..

Eller beroende på hur säker du är på att det är grannen... skriv en lapp men en liten lögn.

"Hejsan

Ett vittne kontaktade mig då hen såg att du körde in i min bil häromdagen. Jag har ännu inte polisanmält det då jag tycker grannsämjan kan gå före utan väntar tills på onsdag och låter dig anmäla det till försäkringsbolaget samt kontakta mig så kan vi hålla smitningsanmälan borta.

Mvh
*Namn*"

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
joel80 skrev:Polisanmäl då? Lite foton som kan "bevisa" och gör ett försök..

Eller beroende på hur säker du är på att det är grannen... skriv en lapp men en liten lögn.

"Hejsan

Ett vittne kontaktade mig då hen såg att du körde in i min bil häromdagen. Jag har ännu inte polisanmält det då jag tycker grannsämjan kan gå före utan väntar tills på onsdag och låter dig anmäla det till försäkringsbolaget samt kontakta mig så kan vi hålla smitningsanmälan borta.

Mvh
*Namn*"

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Nu är ju grannkärringen bara misstänkt. Det skulle vara synnerligen genant om det senare visade sig att hon är oskyldig. Det är riktigt illa att ljuga för att sätta dig någon man tror/vill är skyldig. Har man däremot sett det hela med egna ögon men saknar vittnen så kan kanske lögnen vara försvarbar. Polisanmälan är det ju i vilket fall som helst och det går ju utmärkt att peka ut henne som misstänkt. Brottsrubriceringen torde vara smitning.

Min ena garagegranne erkände att han råkat slå emot min dörr en gång. Jag uppskattar den sortens ärlighet. Med mycken ansträngning hittade jag till slut ett märke. Det mesta försvann när jag gnuggade med fingret. Hade han inte sagt något så hade jag aldrig ens noterat det.
Äsch, man ser ju om man ställer sig där och "höftar" var bildörren skulle ha träffat :) Verkar det rimligt tar man det vidare
Användarvisningsbild
av joel80
llesrof skrev: Nu är ju grannkärringen bara misstänkt. Det skulle vara synnerligen genant om det senare visade sig att hon är oskyldig. Det är riktigt illa att ljuga för att sätta dig någon man tror/vill är skyldig. Har man däremot sett det hela med egna ögon men saknar vittnen så kan kanske lögnen vara försvarbar. Polisanmälan är det ju i vilket fall som helst och det går ju utmärkt att peka ut henne som misstänkt. Brottsrubriceringen torde vara smitning.
Sant så sant.. Man skulle nog behöva ha det klart utom all tvivel att det var hon innan man ger sig på en sån liten lögn. Men polisanmälan kan du göra.. kanske leta märke på hennes bil som överensstämmer och skicka med.

Ta det med försäkringsbolaget också och berätta att du både har polisanmält det samt har bilder på båda fordonen. (Om nu det andra har synlig skada som kan överensstämma med sammanstötningen.)
  • 1
  • 342
  • 343
  • 344
  • 345
  • 346
  • 553

I slutet av nästa år? Det är v&aum[…]

Låg räckvidd Volvo ex30

Det baseras även på ditt körmö[…]

V90 problem släpvagnsbelysning

Det går att välja om den funktionen ska[…]