Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Stod i systemet hos ÅF att Balius 18" Krom hade utgått. Men priset fanns kvar ca 7500kr st. Venator 18" & massvis med andra orginalfälgar finns ju kvar, man tycker ju de borde ha kvar som reservdel. Någon som vet om man kan få tag på 18" Balius Chrome i Sverige? Vekar vara mycket svårt att hitta, har kollat länge på blocket också, men har bara sett den sortens fälg på min bil.
av Schmoyoho
Har också försökt hålla ögonen öppna men det verkar vara i princip omöjligt att få tag på den. Venator däremot är ju ganska vanlig så den förekommer både som kromad och silver bright. Men balius i kromutförande är nog desto mer unik.

Kan du inte fota några bilder på dina fälgar förresten? Jag har googlat ganska mycket men kammar noll. Det som dyker upp är bilder på din bil från din garage-tråd samt bilden från tråden om missfärgningen. Ingen svarar riktigt på min fråga om hur de ser ut. Är det samma högblanka kromfinish som på venator-fälgarna eller inbillar jag mig rätt att de är... mindre... högblanka? Vet inte vad jag ska kalla det, mer lagom kromade typ.

Jag hade motsvarande problem en gång i tiden[…]

Personen jag spontanköpte min XC90 D5 av k&ou[…]

Reparationshandbok

När jag söker efter reparationshandb&oum[…]

Elpriset

Ungefär som när Amazon säljer LED-[…]