Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vi har 13 % ramavtalsrabatt. Stort svenskt/brittiskt multinationellt företag.
Dåligt med uppdateringar i denna tråd.

Vore intressant att se vad man får för priser som privatperson på D3 med tillbehör.
Samma rabattsatser som de andra motorerna tro?

Har provat att begära offert ifrån en bilhandlare bara men det var inte mer än 4% från priserna på "Byggdinbil" vilket kändes ganska värdelöst.
Häpnadsväckande att de ordinarie priserna är så mkt högre hos bilhandeln jämfört med priserna på bygg din bil kan jag tycka.
vivaldi skrev:Dåligt med uppdateringar i denna tråd.

Vore intressant att se vad man får för priser som privatperson på D3 med tillbehör.
Samma rabattsatser som de andra motorerna tro?

Har provat att begära offert ifrån en bilhandlare bara men det var inte mer än 4% från priserna på "Byggdinbil" vilket kändes ganska värdelöst.
Häpnadsväckande att de ordinarie priserna är så mkt högre hos bilhandeln jämfört med priserna på bygg din bil kan jag tycka.
Nu blev jag nyfiken, hur mycket högre är priserna hos bilhandlarna mot "Bygg din bil" sidan? Undrar detta eftersom jag är sugen på att köpa en S90 med D3 motorn och en del extra, enligt Bygg sidan så landar jag på ca 407.000:- och är nog där smärtgränsen går för mig när det är ett privatköp.
Har en offert på V90 D3 AWD Inscription
+
Metallic
Klimatpaket
Teknikpaket
Park Assist Pilot
Passagerarstol el
Vinterhjul 17 tum

Brutto 486 561
Netto 411 964

Vi har 12-15% ramavtalsrabatt. Leverans prel januari 2017.

Har även en offert på en Skoda Superb med all utrustning som finns möjlig, kostar 30000:- mindre. Men byta till Skoda? Mja. Det kommer bli många sömlösa nätter framöver...
För den som är intresserad, prislista för privatleasing av V90 (D)

Bild
Vad drar ni upp för argument för att landa på över 9% rabatt vid privatköp?
Jag har varit runt och begärt offert hos många handlare nu. Får inte ner priset mer än 5-8%. Utgångspriset (enl. konfiguratorn) ligger en bra bit över 600kkr och marginalerna på tillbehör är ju rätt bra så jag hade trott att jag skulle kunna komma ner lägre men jag har slut på argument.
Hur gör ni? Vilken approach har ni när ni pratar med säljaren?
Jag försöker bara vara mitt vanliga trevliga jag (nåja...) men det verkar funka sådär.

Saken är den att jag både skulle kunna skriva kontrakt imorgon eller likväl om ett år. Affären är inte jätteviktigt att den sker NU, men den som vill göra affär till "rätt pris" får gärna göra det. Annars kan jag vänta och se om T5 dyker upp med AWD snart (vilket en av säljarna hintade lite diskret om att det "nog gör" eftersom det finns som alternativ till XC90)

Så vad gör jag för fel? Eller vänder jag mig helt enkelt till fel handlare?
Skulle kunna åka LÅNGT för att göra en bra deal. Någon som kan namnge en säljare som brukar vara "snäll"?
Skicka gärna PM om det är känsligt att skriva ut här.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 56

Stenskott då rostar det inge konstigt med de[…]

Nästa elbil från Volvo?

Volvo har två modeller som börjar p&ar[…]

Vårterminen på båtmotorn

Ja,nu är det äntligen dags att göra[…]