Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Baselord
Blev påkörd nyligen och bilen ska nu in på skadebesikning.

Ena fälgen blev hemskt repig, hur gör verkstaden med detta? Går det att laga eller får man en ny fälg?

Bild
Användarvisningsbild
av Micce1980
De gör det som blir billigast för försäkringsbolaget :wink:

Kolla arbetet innan du hämtar ut sen bara, stora firmor sköter sig om regel men alla gör missar....
av Yaniz
Fälgen kommer med all sannolikhet att lackeras om på samma sätt som övriga skador. Vad jag kan se så är fälgen modell Canicula 7 x 17" och kostar ny ca: 3000 kr inkl moms. En reparation med omlackering går på ca: 1500 kr (mot bakgrund av med "ögonmått" uppskattad skada på bild).
Användarvisningsbild
av MarcusJ
Det är väl ingen 17" Canicula?
Det är den vanliga 18" som satt på R-Design t.o.m. 2011?
av Yaniz
MarcusJ skrev:Det är väl ingen 17" Canicula?
Det är den vanliga 18" som satt på R-Design t.o.m. 2011?
Så kan det naturligtvis vara.
av Cox
Yaniz skrev:Fälgen kommer med all sannolikhet att lackeras om på samma sätt som övriga skador. Vad jag kan se så är fälgen modell Canicula 7 x 17" och kostar ny ca: 3000 kr inkl moms. En reparation med omlackering går på ca: 1500 kr (mot bakgrund av med "ögonmått" uppskattad skada på bild).
Skulle inte tro det, den kan ha blivit skev, jag skulle inte acceptera enbart lack av den fälgen

Jag hade motsvarande problem en gång i tiden[…]

Personen jag spontanköpte min XC90 D5 av k&ou[…]

Reparationshandbok

När jag söker efter reparationshandb&oum[…]

Elpriset

Ungefär som när Amazon säljer LED-[…]