Jo, exakt. Det beror väldigt mycket på vad bilen man kör utstrålar. Ju mer pimpad den ser ut desto fler rejs-inbjudningar lär dyka upp.
Jag tycker aldrig det är nån som vill rejsa när jag har Volvon (är ju ändå ingen idé att försöka svara med den så det är lika bra). Inte min gamla BMW 330d xDrive kombi heller. Den var lite av en sleeper för de flesta förväntar sig en 320d på 184hk när de ser en 3-serie kombi. Jag hade BMWs fabrikstrim som gav 286hk och 0-100 på 5,2 sekunder tack vare den fina 8-växlade automaten. Och på vintern var det roligt att överraska alla Audi Quattro och diverse SUV:ar som trodde de hade övertaget i snömodden.
Bytte den mot en 435d xDrive Gran Coupe som förste ägaren valt att ha utan modellbeteckning. Den kan nog överraska en del bilar också. 0-100 på 4,8 sekunder. Exakt samma som nyaste V60 Polestar på 350hk faktiskt. Inte illa pinkat av en simpel oljebrännare från Bayern.
Men den har inte heller någon direkt rejsa-vid-rödljus-aura så den drar inte till sig några rejs heller... Det gör däremot min tredje bil. En BMW M2. 0-100 på 4,3 sek. Men då är det nog mer att de vill höra ljudet och sådär än att verkligen "tävla". Den är ju fortfarande rätt ovanlig och många ser den för första gången i verkligheten när de ser min.
Ska leta efter en Volvo med V8 där bak och se vad de går för.

Fast egentligen är jag inte typen som rejsar. Har hänt nån gång bara. Jag gillar mer kurviga landsvägar i ensamhet.
Schmoyoho skrev:Det där med att rejsa känns väldigt beroende av vilken bil man har. Står det V8 baktill är det snabbt många kepskillar som lägger sig nära och tramsar (har hittills bara förlorat en gång när jag väl tagit fajten och det var mot en hårt trimmad 9-3:a som släppte ikapp mig i 200 för att sedan dra iväg hastigt igen.).
Står det däremot T6, D4, 2,4 eller något annat så har det hittills inte hänt någonting. Har funderat på att byta ut V8 mot något annat, "bara för att". Eller knåpa ihop något eget? D8? 1,8? 2,25F?