Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
W.A.P.E. skrev:2000 mil kvar sen är maskinskadan väck... Då vågar man väl knappast ha den kvar.
Varför skulle man inte det? T6 har i princip inga maskinella fel alls än vanliga slitagedelar. Motorn är billigare i underhåll än vilken D5 som helst.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Lövet skrev:
W.A.P.E. skrev:2000 mil kvar sen är maskinskadan väck... Då vågar man väl knappast ha den kvar.
Varför skulle man inte det? T6 har i princip inga maskinella fel alls än vanliga slitagedelar. Motorn är billigare i underhåll än vilken D5 som helst.
Jag tog det mest i realitet mot priset som "Gabriel" skrev om. 300 lakan för en bil utan garantier (vet inte vad Liljas skickar med) är ju relativt mycket pengar.
Det finns ju endel pinaler till under huven som kan gå sönder.
Men visst, det finns ju flera sätt att se det på. Kanske är det mer försvarbart om bilen kostar 150 kkr, då har man nåt kvar till reparation :)
Jag är i iaf numera nöjd med att ha tjänstebil att tillgå.
av Schmoyoho
Lövet skrev:Varför skulle man inte det? T6 har i princip inga maskinella fel alls än vanliga slitagedelar. Motorn är billigare i underhåll än vilken D5 som helst.
Haldex gen V, eftersom det är en MY13, kan man ju spekulera i pga inget oljefilter. Någon postade bilder på en femma som skurit och det var väldigt geggigt där inuti efter inte alls allt för många mil.
av Lövet
Schmoyoho skrev:
Lövet skrev:Varför skulle man inte det? T6 har i princip inga maskinella fel alls än vanliga slitagedelar. Motorn är billigare i underhåll än vilken D5 som helst.
Haldex gen V, eftersom det är en MY13, kan man ju spekulera i pga inget oljefilter. Någon postade bilder på en femma som skurit och det var väldigt geggigt där inuti efter inte alls allt för många mil.
Sant. Men det är ju inte T6 relaterat. Faktum är att jag tror att felen under en livstid kommer vara färre på T6 än D3/D4/D5.
av Schmoyoho
Nä nä, både sexorna och V8:an under P3-plattformen får väl räknas till att vara oerhört seglivade och driftsäkra. Så mycket B18 över det hela man kan få antar jag. Men jag tänkte mer maskinskadegarantimässigt. Den gäller väl hela drivlinan och då även växellåda och haldex inräknat?

Också lite nyfiken på, även här mycket spekulativt, hur lågfriktionsmotorer åldras. Är smörjningen och sånt så pass mycket bättre att slitaget minskar och livslängden går på ett ut eller kommer dessa motorerna t.ex nya T6:an och därtill nya VEA-motorerna börja dricka olja när de blir till åren?
Användarvisningsbild
av MarcusJ
Var det möjligt att beställa en V70 T6 R-Design?
Har aldrig sett någon, så jag undrar lite.
Användarvisningsbild
av na96gen
Nä aldrig enl några listor eller officiellt. Gjort det utomlands iaf vissa år i Tyskland. Dock vet jag att vissa köpt svensk sålda men det måste vara specialare och väldigt sällsynta. Aldrig sett någon "riktig" r-design V70 till salu. Jag har letat på blocket sedan modellen kom.. 8)
Användarvisningsbild
av na96gen
StefanN skrev:Denna då? https://www.blocket.se/halland/Volvo_XC ... 4.htm?aw=1
Tragiskt bara att se att emblemet i grillen är borta, i övrigt en rätt snygg bil.
Blir fin med en spoiler, mörka rutor och några andra fälgar. Ser fin ut förutom emblemet men det kan inte kosta många kronor.
  • 1
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 149
Framvagnsbalk Volvo 240

👍

Dock inte rödtjut och whisky Skickat fr&ari[…]

Mät över batteriet, koppla ur VOC och m&[…]

@rylle , en kommande uppdatering är bekr&aum[…]