Wolfyswe skrev:Automatisk start av värmen i stolen tror jag att jag har, eller den kommer ihåg vad den stod på innan.
Hade man t.ex. satt på 2 streck värme på förarstolen och 3 streck på passagerare så står den kvar på det
efter att bilen varit avstängd. Men du menar kanske att den sätter igång förarstolen automatiskt om det är kallt ute?
Tror bara jag har att den automatiskt startar värmen i bakruta och speglar när det är minus ute.
Jo, samma läge som tidigare på stolvärmen har jag också haft. Men ofta startar jag på fullt (tre streck) och mot slutet av resan är det ett streck eller inget. Nu kan jag få den att automatiskt dra på tre streck igen vid nästa start, om det är kallare än 10°C ute och bilen är kall. Denna funktion finns i senare bilar, enligt deras bruksanvisningar, och då även för rattvärmen. Tidigare hade jag också för bakruta/speglar, men inte för förarstolen.
Sammanlagt blir det ungefär 22 GB som ska in på minnet. Ungefär 15300 disketter, om man skulle kört med gamla 3½ tummare! :shock:
Anders, XC90 D5 AWD 2019.