Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Har precis köpt en V60 T3, 2015, manuell och har några frågor som ni rutinerade rävar gärna får svara på. Har bara kört hem bilen från verkstaden och inte hunnit läsa manualen. Det som dök upp var följande:

1. Var är handbromsen?! Haha, vilken fråga... Är den elektrisk, en knapp bara alltså? Var?

2. Här kommer den riktigt viktiga frågan. Vi tänkte ha en barnstol i passagerarsätet fram, räcker det med att bara stänga av krockkudden med nyckeln vid höger dörr? Är det ens nyckeln man använder till detta? Bara vrider till off? Har inte ens kollat hur det ser ut än men har sett bilder på ON/OFF. Försöker googla nu men får bara upp gamla trådar där det dock nämns att det bör ske mekaniskt på verkstad - stämmer detta nuförtiden?

Tack från en som aldrig ägt en bil och knappt kört någon nyare än årsmodell 2000. Ni får skratta lite men gärna bidra med några bra svar också. :)
1. vänster om ratten under ljusomkopplaren
http://support.volvocars.com/se/cars/Pa ... e800a131f7

2. om du har en omkopplare på höger sida om instrumentpanelen när du öppnar dörren och tittar in så använder du nyckelbladet och vrider om
har du inte det så måste du lämna in på verkstad så de kopplar bort det och sätter dit ett motstånd så systemet fungerar som det ska för övrigt

annan bil men fungerar likadant
http://support.volvocars.com/se/cars/Pa ... e801fc2332
Användarvisningsbild
av joel80
Jag skulle nog ta lite kbällsläankng om jag var du och läsa på om hur bilen fungerar. :)
Vet du vad du har för utrustningsnivå i bilen? Kan ju vara massor av trevliga funktioner du missar om du inte läser på lite. ;)
Nyckelbladet för avstängningen av kudden sitter för övrigt i den nyckel till bilen du har..
Joel: lite vadå? ;)

Skickat från min LG-H850 via Tapatalk
grillchips skrev:Joel: lite vadå? ;)

Skickat från min LG-H850 via Tapatalk
hahaha, :D , "kvällsläsning" får jag det till om man läser en och annan bokstav och sorterar bort de andra
Hej på er, tack för riktigt bra svar! Tänk att det är en hel vetenskap bara att lära sig hur parkeringsbromsen fungerar?! Haha...

Tack för länkarna Thunder, klockrent! Skönt att läsa att det bara är att vrida till "Off" så är det safe att ha barnstolen där fram.

Ska kolla nyckeln, Joel, visste inte ens att det fanns ett blad i den där klumpen.

Jag förstår att ni drar lite på smilbanden och det är helt okej, man kan inte vara bra på allt! :) :) Det är en Momentum och jag ska läsa på lite i dagarna som kommer. Det verkar finnas en del mer eller mindre nödvändiga funktioner.

Det kanske kommer någon fråga till snart, är verkligen tacksam för hjälpen jag fått, tack!
Användarvisningsbild
av joel80
Hahaha...
Fat finger syndrome på det ordet! :D

ThunderAce kan börja jobba som min översättare. Kvällsläsning var ordet ja. :lol:

Nurullarjagockså: Man lossar "nyckelbladet" i nyckeln genom att trycka/dra metallbiten i mitten upptill åt sidan. Står i manualen om jag förklarar dåligt. :)

Momentum är betydligt treviligare än Kinetic... Vet du om det är några övriga paket med? Volvo On Call? Teknikpaketet? Driver Support?

Sen är det nästan obligatoriskt att du måste ut och ta några bilder på den och lägga upp här. ;)
Konstigt lampfel volvo 940

Hej! På min volvo tänds varningslampan […]

Bytte tomgångsventilen och testkörde. D[…]

Var ut och testkörde nu. När hastighetsm[…]

Att fartspärren ligger på 89 eller 90 […]