...

Moderator: Moderatorer

Allinug skrev:Har ni sett detta då? Vilket elände för de som drabbats. :shock:

http://vlt.se/nyheter/nyheter/1.3971531 ... tadsomrade
Finns säkert ett bra medel att få bort det med men hade själv krävt en rekond med

http://bblat.se/nyheter/koping/1.397119 ... ade-ikvall
"-Vi rekommenderar de som ringt oss att även ta kontakt med sina försäkringsbolag. Det är snabbaste sättet att få ut ersättning om skador uppkommit."
Jo eller hur att man tar det på sin försäkring. :)

Men tycker allt de har visat sig ta ansvar "-Om det är färgen från målningen vid ställverket som drabbat de boende, ja då är det vårt ansvar att hantera det mot de berörda. Sen får vår egen utredning ge svar på ansvarsroller mellan oss och vår anlitade entreprenör."

Har själv råkat ut för något liknande runt 2002, inga problem alls att få det åtgärdat samt en liten plåsterlapp från den ansvarige, kunde ju slutat med hellack så de hade all anledning att vara glada
Användarvisningsbild
av sthlm
Har vid ett par tillfällen senaste veckorna råkat ut för tokblonderade anknäbbar i stora SUVar som jag inte förstår hur dom fått körkort.
Senast i morse tyckte en anknäbb att bästa platsen att parkera var BAKOM min och en annan bil när hon skulle in och handla på macken.
Att det fanns lediga parkeringsplatser såg hon väl inte för allt pickade på telefonen...
Jag kan inte med ord förklara hur illa jag tycker om alla dessa rattmongon som nödvändigtvis skall ligga som ett plåster i arslet på en när en håller hastigheten och lite mer därtill. Speciellt inte som att jag ändå inte kan köra snabbare eftersom jag också har bilar framför att anpassa mig till. Jag råkade ut för en sådan idiot idag. Spola rutan hjälpte inte. Annars brukar de flesta lätta lite på gasen och öka avståndet då. Men inte denna filur. Hans hopplöshet och dåliga attityd var för djupt rotad. Jag bromsade lite försiktigt. Nja, då ökade avståndet med en meter i ungefär lika många sekunder, sedan var det plåsterleken igen. Då släppte jag gasen helt. Det var roligt. Då körde han ännu närmre. Bara för att han inte kunde hålla vettigt avstånd fick han nu finna sig i att puttra fram i 40 Km/tim efter mig. Och så kom det en massa möten så han kunde inte köra om. Efter ett tag blev det fritt och då vräkte han sig om i en vild omkörning med sin skåpbil. Jag lekte med tanken på att trycka gasen i botten när han var jämnsides men då hade väl denna psykopat tappat besinningen helt. Hoppas han kommer imorgon också så att vi kan ta en lektion till. Då kanske han lär sig att det inte går fortare bara för att han försöker leka plåster :D
:)
Bilagor
dog-sniffing-butt.jpg
dog-sniffing-butt.jpg (161.32 KiB) Visad 2271 gånger
Kösituation...
E4 norr om Stockholm, trafiken flyter på i 30-60 och filerna böljar ömsom vänster ömsom höger.
Jag ligger i högerfilen och håller två streck på farthållaren och hänger på bilen framför. Bakom ligger en stressputte som likaledes tangerar och passerar mittstrecket... Efter ett tag ledsnar han på att jag har 1,5 sekunders lucka och byter till vänsterfilen, passerar mig och lägger sig i min lucka framför... :roll:
Efter ett tag, vid Rosersberg släpper det lite och jag byter till vänsterfilen och kör på igen och han ligger kvar i höger, i "min lucka"... Stolle :twisted:
Precis samma ställe gör jag precis samma sak som dig, och råkar ut för precis samma stollar. Har man kört där tidigare vet man när det är dags att byta till vänsterfilen.. Fram till en viss punkt i köerna brukar högerfilen gå fortare eller minst i samma takt. Tittar man framåt ordentligt kan man planera sin körning utan att behöva hetsa folk i rumpan eller göra fjorton filbyten.
Joel, jag vet inte hur många gånger jag har åkt i höger till en liten bit förbi Stora Väsby, ibland har jag räknat omkörda bilar men stannat efter typ 30 passerade bilar. Brukar sedan bli omkörd av några av dem bortåt Knivsta...
Är det dock stopp mellan Bredden och Väsby så går oftast vänsterfilen snabbare, beroende på de "som kom på att f-n jag ska ju inte till Väsby..." :???:
Tänk om pliten kunde sätta lite fler böter för det så folk hajar nån jädra gång.
  • 1
  • 341
  • 342
  • 343
  • 344
  • 345
  • 553

Min gamla V70 höll på sådär[…]

Enligt Volvos chattsupport är där kä[…]

CarPlay i v70 2016

Frågan är. Hur påverkas denna n&a[…]

Volvo Assistans - och sedan?