...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av White
Derank skrev:
White skrev:
Derank skrev: tjae, jag både kollar börsen, smsar och läser mail ibland medans jag kör, ser inga problem med det. Det fins de som inte kan köra bil även om de inte fipplar på telefonen........
Tycker du själv att du samtidigt kan hålla 100% koll på resterande trafik?
Absolut, nu sitter jag såklart inte med telefonen i timmar i sträck, men på en längre tur (3-4 tim) svarar jag på ett par sms, ringer några samtal och kollar mailen lite snabbt, och jag väljer såklart mina tillfällen. Jag ligger inte i 160blås och messar samtidigt

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
Låter ändå lite farligt i mina öron, men givetvis bara du själv som kan bedöma.
Användarvisningsbild
av erikn
snepo skrev:
Waizguy skrev:Visst gör vi alla saker ibland vi vet att vi inte borde men det är väl snarare farligare med de som sätter det i system eller som hänsynslöst bortser bilkörningen för att surfa eller sms'a är viktigare.
Ska man ställa två onda ting mot varandra i bilkörningen så föredrar jag nog någon som pratar i telefon med blicken framåt än någon som läser mail och kollar börsen :wink:
Finns ju även folk som går ,tittar i tfn/sms:ar.Går över vägen utan att ta blicken från tfn.Då brukar jag tuta till.För att inte tala om fruntimmer som kör ut barnvagnen på övergångsstället,chansar att bilarna skall stanna utan att ha ögonkontakt med föraren.Händer ganska ofta.
Råkade ut för en sådan incident igår. Bilarna framför mig stannar och då börjar de gå ut på övergångsstället utan att kolla upp från mobilen. Problemet för dem var att de bilarna som stannade gjorde det i svängfilen åt vänster där det var rött, men jag som skulle rakt fram hade grönt. Det var givetvis röd gubbe. Då tutade jag, en av de tre studsade tillbaka och de andra två studsade framåt och kollade upp om de hade grön gubbe. Såg lite förvirrade ut faktiskt.
av Mikeys
Fick idag en FedEx skåpbil efter mig i högerfilen på en motorväg. Hastighetsbegränsningen var 100 och jag höll 100, ändå tyckte han att ett avstånd på kanske 2-3m var lämpligt, trots väldigt lite trafik och en helt tom vänsterfil. Jag blev så klart sur över att ha honom så nära, så jag snuddade vid bromsen lite grann för att visa honom att han låg för nära. En gång... Ingen reaktion. Sedan en gång till och sen en tredje. Fortfarande inte en reaktion, föraren såg ut att prata på i en handsfree helt obekymrad. Till sist fick jag helt enkelt nog och tröck till hårdare på bromsen så avståndet krympte till högst ett par decimeter, hur mycket jag än vet att man inte skall göra så. Men då jäklar vilken tvärnit han gjorde i panik efter ett par sekunder när han upptäckte hur nära han kom. I backspegeln såg det ut som han låste framhjulen och skåpbilen for långt ut i väggrenen så dammet yrde. Efter detta valde han äntligen att hålla ett normalt avstånd, och svängde sedan av på nästa avfart. Kanske för att byta kalsonger. :roll:
Mikeyes: Prov att gå ut och spruta lite grus från vägrenen själv nästa gång, mäkta effektivt.

Fick en gång två smurfar i en pimpad mersa bakom mig på samma sätt, de uppskattade inte spolarvätska tydligen men vi skrattade och de med och gjorde tummen upp när de kom upp brevid sedan, de förstod iaf :)
Körde igår på 30-sträckan inom mitt bostadsområde. Möter en bil som kör lugnt men som ligger mer än nödvändigt åt 'min' fil (inga linjer). Jag släpper på gasen och viker extra åt sidan men ser när vi närmar oss att hon såklart sitter med telefonen. Jag hänger mig på tutan när våra frontar är i höjd med varann och jag ser att hon blev så rädd att hon hoppade till och tappade mobilen i knät.
Mission completed tänker jag och tittar i backspegeln då jag ser henne fortsätta ligga mitt i vägen och återigen tittar neråt.
VARFÖR ÄR DET SÅ SVÅRT ATT FATTA?!

Skickat från min LG-H850 via Tapatalk
grillchips: vet inte heller. Var ute på långfärd med en kompis och han hade också "svårt" att hålla fingrarna från telefonen. Alltid var det "bara en snapchat" som skulle skickas eller dylikt. Ibland hoppas man nästan på någon sorts mild singelolycka, typ att någon sådan här förare backar in en stolpe på en parkeringsplats när denne fipplar med mobilen :evil: (iofs har det hänt mig när jag inte ens höll på med telefonen en dimmig kväll när jag var ouppmärksam, men det var ju en lärdom för en livstid i att hålla ögonen på rätt ställe).
Användarvisningsbild
av erikn
vetten skrev:Mänskligheten håller på att bli förlorade till telefonen :-(O)
Ersättare till dumburken fast på ett sämre ställe.
  • 1
  • 340
  • 341
  • 342
  • 343
  • 344
  • 553

Är en svets diffad låda på den o […]

Låter ju nog som lagerljud och om det inte t[…]

Låg räckvidd Volvo ex30

Jag tror också att allt är precis som d[…]

Om du orkar kan du leta i sprängskisserna p&a[…]