Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mikesh89
Jag har så jag får ut felkoderna själv . Alla negativa påverkningar till motorn behöver ju dock inte ge felkod ?

Fick ju 3 felkoder nu plus att tomgången va sjukt ojämn svaja mellan 800rpm upp till 2000

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Schmoyoho
Oroa sig och oroa sig behöver man ju inte göra. Däremot tycker jag du direkt, utan att fundera eller avvakta, ska åka tillbaka till verkstaden och påtala felet. Ju snabbare desto bättre.
Användarvisningsbild
av Mikesh89
Felet upptäcktes på deras parkering så dom tog in bilen direkt och gav mig lånebil så det skulle vara åtgärdat till imorgon . Men man oroar ju sig för att något ska ja tagit skada som dom kanske inte upptäcker nu liksom

av Schmoyoho
Någon mer kunnig får rätta mig om jag har fel men om bilen endast startades på väg in och ut och verkstaden med en felkuggad rem och alla ventilerna gick fritt från kolvarna så har du knappast någon bestående skada. Däremot om du kört så länge kanske det kunnat ge skador i längden.
av joelf
Mikesh89 skrev: Dom testkörde bilen allt verka bra .
Hmm jag skulle ifrågasätta provkörningen och be att få lite rabatt på servicen.
Användarvisningsbild
av Mikesh89
Pratat med dom nu , med återkontakt på bilia . Tydligen vanligt på bensin Ford . Att vevaxelgivaren kommer fel .

av Cox
Bra att det löste sig, slarvig mek har inget med vilken tillverkare som levererat motorn i fråga
Användarvisningsbild
av Mikesh89
Bilen hämtad och går som en dröm ...
Till och med tystare än innan men kan bero på att gamla spännaren va sliten

Användarvisningsbild
av Mikesh89
Hjälp!
O nu kom missljudet ...
Inte motor tickandet men bakom tickandet hör ni ett dovt ljud som kommer går kommer går kommer går .
Man hör det bäst dom 3-4 första sekunderna .. Det låter rätt rejält jag öppnade dörren och hörde det direkt från motorn ..

Vad kan det va ??? :(

https://vimeo.com/171753118

Användarvisningsbild
av Mikesh89
Ska bege mig till verkstan imorgon men vill ha lite smått bakom ryggen liksom . Någon som kan ha en idé om vad ljudet kan va ?

@Soffantjejen , All garanti är ju fritt att[…]

Turbomätare 940

Det är snarare 1 bar turbomätaren g&arin[…]

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]