Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

POLVO skrev:Hur låg blir den i offroad läge? Eller blir det samma som orginal?
Den blir så mycket lägre i Offroadläget som du sänker bilen. Man kan som sagt bara justera hur mkt. man vill ha den sänkt. Jag har maxat min.
Vad är poängen med att köpa en suv och sedan kapa av fjädringen på den?
Lövet skrev:Vad är poängen med att köpa en suv och sedan kapa av fjädringen på den?
Man sitter väl lika gott i den även efteråt, man bara sitter lite närmare marken?!
Om man sitter lika högt i den som en V90 men har sämre fjädringskomfort, återigen vad är då poängen? Bilen ser ju ut som en Audi Allroad trasiga gummibälgar för 20.000kr.
Jo. Men om man undrar vad andra tycker (genom att skapa en tråd) blir det lätt så att andra säger vad de tycker också :wink:
Håller med ovanstående. Sänka en SUV eller höja en V70 ser alltid skumt ut. Såg en V70N som någon höjt till typ XC70N-höjd och det såg precis lika mysko ut. Kanske sett bättre ut om den haft snäppet större däck dock, men vice versa på en XC90 - mindre däck - hade ju antagligen sett riktigt skumt ut.

Kanske en V90 CC hade kunnat vara någonting för dig? Lite mellanhög SUV/CUV?
Jag brukar gilla när man sänker bilen lite men det går till en viss gräns och efter det ser det ut som dämparna är trasiga och så är det i detta fallet (framför allt baktill). Det hade däremot sett klart bättre ut om den haft 22" fälgarna istället för de 20" som sitter på och ser väldigt små ut. Jättefin bil i övrigt.
Lövet skrev:Vad är poängen med att köpa en suv och sedan kapa av fjädringen på den?
Ungefär samma poäng som att köpa en bil med xenon och sedan åka runt på parkeringsljus......

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Bromsbelägg

Köp från aeromotors. sålänge[…]

Fel centerhögtalare?

Någon som kan bekräfta om det bara &au[…]

Jag brukar spänna in bultarna i skruvdragaren[…]