Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Shas91
Japp då var första servicen gjord på min V70 2004, detta efter många år av lathet... Passade dessutom på att byta ABS-givarna. Efter dessa åtgärder var alla felkoder borta i min Nyinköpta "Vida DICE" borta.

Dock fanns två textmeddelande kvar... Lampfel halvljus... Tacka sjutton för det, de funkar ju inte :D Det är ju dessutom X-on lampor Båda döda, kul! Har ingen aning om vad jag ska börja leta men det får bli morgondagens huvudvärk.

Ville dock släcka servicelampan och googlade fram till följande instruktion, Provade med trippmätaren i båda lägena

Vred tändningen till läge 1, tryckte in knappen och höll den intryckt och vred tändningen till läge två, efter ca 10 sekunder började den gula "varnings" lampan att börja blinka, släppte då knappen.

Men meddelandet dags för service finns kvar, försökte dessutom hitta om det gick att släcka i DICE men hittade inte något...

Någon som vet?

Mvh // Shas91
av ThunderAce
Bilkomunikation och sen in i DIM modulen och avancerat, nollställ service meddelanede bör du hitta då

Jag försökte boka tid hos Bilia igå[…]

Felkoden är den jag skrev i trådens rub[…]

Kolla att luftförvärmningsspjället […]

Carplay Trådlös adapter

@HeavyMetal , Tackar ska kollas in :)