Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Olle.H
Verkar så! Fick själv Michelin Latitude Sport 3 på min för precis 1 år sen. Går tyst och fint.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
av FlipperNo1
Jag har med Michelin Latitude tycker det går rätt tyst men inte riktigt som i Q7 an ja hade innan men inte så stor skillnad.
av Tobbed
Nej, inga karbonpaneler. Det blev valnöten till slut.

Förstår inte riktigt hur de bestämmer vilka däck som skall sättas på vilken bil, om man vill kan man ju kalla det för slumpen. :wink: Hoppas i alla fall att de fortsätter att sätta på tystaste möjliga däck efter klagomål här och på Swedespeed.

Bifogar en bild på bilen i sällskap med en Audi R8.
Bilagor
image.jpeg
image.jpeg (1.67 MiB) Visad 807 gånger
av AKarlsson
Min var ursprunglingen v39 men ändrades ganska fort till v36. Nu är den på v37 tyvärr.
Beställde i slutet på april.
Användarvisningsbild
av FlipperNo1
Nu är tid för Foliering beställd och det blir i Malmö på Pampas Reklam de verkar duktiga. Färgen jag valde är Avery Supreme Matte Metallic Gunmetal tror den går bra ihop med original färgen. Ska bli spännande och se hur det blir.
Användarvisningsbild
av FlipperNo1
Tänkte bara visa hur det blev nu efter Folieringen av Matt Gun Metal.
Har hämtat bilen idag. Jag är nöjd med resultatet, tack till Gustavo på Pampas Reklam i Malmö. Lite långt att åka men det var nog värt det.
Bilagor
image.jpeg
Lägsta läget instegs läge
image.jpeg (223.8 KiB) Visad 591 gånger
image.jpeg
Power mode läge
image.jpeg (247.52 KiB) Visad 591 gånger
image.jpeg
Front
image.jpeg (1.45 MiB) Visad 759 gånger
image.jpeg
St1
image.jpeg (157.34 KiB) Visad 743 gånger
image.jpeg
Home
image.jpeg (1.27 MiB) Visad 772 gånger
image.jpeg
Pampas 2
image.jpeg (164.35 KiB) Visad 754 gånger
image.jpeg
Pampas
image.jpeg (254.02 KiB) Visad 769 gånger
Senast redigerad av 1 FlipperNo1, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av bjornw
Ser bra ut på bilderna! Snyggt med matt.

Några funderingar kring folieringen.

Hur länge förväntas en folieringen hålla? Var ger det sig först, är det stenskott och skav som gör plasten trasig och ful eller släpper det i skarvar mm?

Hur funkar det med tjärfläckar och avfettning? Måste man vara vara försiktig vid tvätt och låta bli högtryck tex?

Tillsist, vad rör det sig om för pengar? Typ 5, 10 eller 15 kkr?

Kan vara att bra alternativ till de i mitt tycke ganska begränsade kulörerna som finns. Såg riktigt bra ut!
Användarvisningsbild
av FlipperNo1
bjornw skrev:Ser bra ut på bilderna! Snyggt med matt.

Några funderingar kring folieringen.

Hur länge förväntas en folieringen hålla? Var ger det sig först, är det stenskott och skav som gör plasten trasig och ful eller släpper det i skarvar mm?

Hur funkar det med tjärfläckar och avfettning? Måste man vara vara försiktig vid tvätt och låta bli högtryck tex?

Tillsist, vad rör det sig om för pengar? Typ 5, 10 eller 15 kkr?

Kan vara att bra alternativ till de i mitt tycke ganska begränsade kulörerna som finns. Såg riktigt bra ut!
Jag förväntar mig det ska klara minst 3-4 år och sedan bara små ytmärken av stenskott hoppas jag.
Har satt stenskotts skydd på backspeglarna med.
Mycket trevligare och roligare fö nästa köpare om hen vill ta bort filmen och få så gott do en ny bil under skalet. ;-)

Högtrycks tvätt funkar enl. Pampas men jag kommer vara försiktig med det då jag är väldigt Pedant.
Hade gott !
Användarvisningsbild
av bjornw
Hoppas det håller vad som lovats! Det vore riktigt bra.

Är nog mest orolig för tjärfläckar och avfettning som båda brukar kunna missfärga plast. Ska kolla med lokala lev vad de säger.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Brandsläckare i V90?

Vill minnas att Volvo har erbjudit sådan eft[…]

Jo, 18” har ET 55. Det har även 19&rdqu[…]

Motorvärmare 850

Beställde nyss slangvärmaren RE480 och m[…]

Prestige Performance