Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Janne3
Min fru har ingen Volvo men en Seat Toledo 1,6 98,som gått snart 9000 mil,de började förra veckan att den vid snart var annan start ,så är det start problem kan få starta ca 3-5 startförsök inan den startar,sen märks inget fel när den går,har för mig att jag hört att de ska va ett vanligt problem om jag inte minns fel,Är de någon av er som vet va de skulle kunna vara för fel så man lättare kan börja felsöka ,tycker de är lite magstarkt att åka in på märkesverkstad för en bil i detta prisläge .
Tack på förhand Janne3
Användarvisningsbild
av Brainy
Går startmotorn när problemet uppstår?

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Janne3
Ja inga problem med det de enda som inte händer är att den inte tänder , bränsle eller tänd problem;?är första tanken
av evozz
Längesen du böt soppafilter?

Har för mig att det sitter backventil i soppafiltret på dessa, den kan ju ha gett upp, därför kan den blir svårstartad när den måste pumpa fram soppa hela vägen från tanken. Har du provat att bara kasta till med starten för att höra pumparna gå, sen när dom tystnat försöka starta?
Användarvisningsbild
av Janne3
Nä har själv funderat lite över bränsle filltret vet du hur mångs mil ett sådant skall hålla på ett ungefär , va ja vet är de aldrig bytt,men de jag verkar se är att den ser ut att jävlas mer när den är varm
Användarvisningsbild
av Janne3
ngen som har en aning ?????
Användarvisningsbild
av nitraM
Ingen kallstarts ventil eller nått.
Hade en Seat Toledo fast 1,9 Tdi-98 innan min 855.
Men den tuffade på.

Annars är de väl bara att åka in till Berners å fråga nån mekaniker om råd,de kostar ju inget.
Användarvisningsbild
av Janne3
Ska ja fråga så här kanske .Har du råd så kan du laga min frus bil :lol:
Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]

Kylvätska till 740 b230f

Hej! Funderar på att tömma systemet d&a[…]

Brainys V60

Hej, Såg din föredömliga monter[…]