Om du ändå skall göra dig besvär att sätta dit bättre grejer är det väl lika bra att du går på Premium Sound med en gång (HU-803 med inbyggd CD-växlare för 4 skivor och Dolby Surround alt. 3-vägsstereo, extern förstärkare på 300 W plus en extra förstärkare i HUn på 25 W för högtalaren mitt på instrumentbrädan, bättre högtalare än övriga ljudsystem), subwoofer där bak om man vill. Har det själv i min 02:a (dock utan subwoofer) och det är väldigt bra ljud enligt mina öron.
OBS dock att de bättre högtalarna till Premium Sound fordrar rätt klädselpanel på dörrarna fram. Annars får de inte plats. Vill minnas att det sitter 8-tums basar plus 3-tums mellanregisterhögtalare nedtill på dörrarna fram om man har Premium Sound. Vissa bilar har klädselpaneler för Premium Sound trots att de inte har det ljudsystemet från fabrik men andra har det inte. Vet inte hur det är på just din XC70 -01.
När det gäller att jaga delar föreslår att du skickar ett PM till soe69 här på forumet. Han håller hus i närheten av Returbilen i Malmö och är helt otrolig på att hitta delar därifrån innan de försvinner. Han är dessutom väldigt bra att ha att göra med och tar väldigt rimligt betalt för sina tjänster.
Beträffande HU-803 och HU-850 så går det med lite vilja och hjälp från rätt håll att klämma in en HU-850 i en 01:a och få det att funka. Soe69 fixade detta i sin egen V70 -01 innan han sålde den. Se här:
http://www.svxc.se/phpBB2/viewtopic.php ... &start=700
Men det blir annan färg på stereon än på andra grejer då (charcoal istället för grafit) så det är kanske inget man vill ge sig på om man inte vill "charcoalifiera" hela bilen. Annars är det en HU-803 som gäller och den kan inte komma från en 04:a om man vill ha en i grafit snarare än charcoal.