Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tmpolice
Då var första servicen genomförd. Gott skick på bilen och allt ok med kylarvätska dvs provtrycka och fixat.
Då jag nyss köpt den och har MRF garanti så kommer både länkarmarna fram bytas gratis och batteriet var nere på 87% så ett nytt sånt åkte i. Fick betala för service och kastade i nya gummimattor samt solgardin i bagaget.
Grymt nöjd med bemötandet och servicen på Rejmes Lindesberg.
Ska passa på att skölja och byta i automatlådan inom kort så det är gjort också. Grymt nöjd med bilen.
Fick en V60 crosscountry d4 190hk som lånebil. Nollar den på förbrukning och tripp. Kör sedan hem och har då förbrukning medel på 0,76.
Hämtar V70 T6:an och tänker att jag gör samma. Förbrukning samma sträcka 0,81.
I stan så sticker det iväg men landsväg så går den relativt snålt. Sträckan är trots allt 4,5mil landsväg/motorväg.
Användarvisningsbild
av Its1more
Och min XC70 T6 snittar 1,4 sedan september 2014 och då är säkert 90% stad. Tilläggas kan att min tidiagre bil, V70 D3 MY11, drog exakt 1 liter i snitt under min ägo. Då är det samma körförhållanden som min T6:a idag. Jag tycker att D3:an drog mycket, men inte T6:an med AWD och 329 hk.
av Schmoyoho
Svintråkig om du frågar mig. Bra motor, bra utrustning men tråkigt färg, horribel färg på sätena och tråkiga panelinlägg.
av Gabriel
295K för en 2013 som nästan gått 13K mil :shock:
Nog för att XC70 är högt värderade, men detta är väl ändå i överkant?

Jag gillar heller inte den färgen, den är väl ok men långt från snyggast.
Användarvisningsbild
av MarcusJ
Gabriel skrev:295K för en 2013 som nästan gått 13K mil :shock:
Nog för att XC70 är högt värderade, men detta är väl ändå i överkant?

Jag gillar heller inte den färgen, den är väl ok men långt från snyggast.
Dessutom, kolla bild nr 4... :shock:
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
2000 mil kvar sen är maskinskadan väck... Då vågar man väl knappast ha den kvar.
Ska nog glida in o kolla på den om man är i Växjö. Hade varit kul att veta vilket belopp som stod på orderbekräftelsen.
Användarvisningsbild
av Its1more
Det är ju tur att Volvo har fler än en färg-:)
  • 1
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 149

Dock inte rödtjut och whisky Skickat fr&ari[…]

Mät över batteriet, koppla ur VOC och m&[…]

@rylle , en kommande uppdatering är bekr&aum[…]

Du bygger en egen felkodsläsare av en äl[…]