Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av White
Lillarapunzel skrev:
White skrev:Ingen människa kan ju vara så dum att man kör med bilen trots alla dessa råd och varningar, därför tror jag bara att du driver med oss!
Jo, det kan man göra, när bilen dessutom plötsligen börjat gå bra igen :D
Men att bilen går bra utesluter ju inte att kamremmen fortfarande lever på övertid eller?

Du gör ju givetvis som du vill, det är din bil och det är jätteskoj att den går bra igen. Men fortfarande har du en kamrem som kan gå av när som helst, och då blir det
motorras. Vet inte varför du envisas med att inte verka förstå det?

Det som händer om remmen går av är att kolvarna går i ventilerna och förstör i bästa fall bara kolvar och toppen. I vilket fall blir det jättedyrt att renovera om det nu
går, oftast får man byta hela motorn.
av Lillarapunzel
White skrev:
Lillarapunzel skrev:
White skrev:Ingen människa kan ju vara så dum att man kör med bilen trots alla dessa råd och varningar, därför tror jag bara att du driver med oss!
Jo, det kan man göra, när bilen dessutom plötsligen börjat gå bra igen :D
Men att bilen går bra utesluter ju inte att kamremmen fortfarande lever på övertid eller?

Du gör ju givetvis som du vill, det är din bil och det är jätteskoj att den går bra igen. Men fortfarande har du en kamrem som kan gå av när som helst, och då blir det
motorras. Vet inte varför du envisas med att inte verka förstå det?

Det som händer om remmen går av är att kolvarna går i ventilerna och förstör i bästa fall bara kolvar och toppen. I vilket fall blir det jättedyrt att renovera om det nu
går, oftast får man byta hela motorn.

Det kanske den gör ja, det vet jag ingenting om.
Och jag förstår visst, men varför inte använda en helt fungerande bil? Bara onödigt att låta den stå om den nu ändå fungerar. Dock vågar jag nog inte köra hästsläp med den ändå, då det släpet dessutom bara är enaxlat.

Ny motor lät ju inte helt billigt, nej.
Användarvisningsbild
av svergie2
Vad är det ni inte förstår?? Är ni det minsta intresserade av att ha kvar bilen, så kör för i helvete *inte* en meter med bilen! Otroligt arrogant av dig att komma hit och be om råd och hjälp, får ett 10-tal personer som säger att du absolut inte ska köra med bilen, och ändå gör ni det?!

Blir så frustrerad....

Skickat från min Huawei Mate 7
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Om det blir motorras så får du ju överväga om du ska köpa en begagnad motor och sätta in, antar att det är inget som ni klarar av att göra själva och då blir det ju genast svindyrt. Ett andra alternativ är att köpa en annan fungerande bil och sälja Blå som reservdelsbil eller en "gör det själv bil"
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Väldigt vad ni alla verkar frustrerade :lol: själv så känner jag mig inget frustrerad då det är upp till Lillarapunzel om hon vill följa råden eller ej. :)
Användarvisningsbild
av White
Lillarapunzel skrev: Det kanske den gör ja, det vet jag ingenting om.
Och jag förstår visst, men varför inte använda en helt fungerande bil? Bara onödigt att låta den stå om den nu ändå fungerar. Dock vågar jag nog inte köra hästsläp med den ändå, då det släpet dessutom bara är enaxlat.

Ny motor lät ju inte helt billigt, nej.
*SUCK!*

Jag ger upp nu! Känns helt meningslöst att ge er några goda råd tyvärr! ??:-/
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Men förihelvete... "bilen går bra"... Vilken del av KAMREMMEN RASAR UTAN MINSTA LILLA FÖRVARNING fattar du inte? UTAN FÖRVARNING.
Det bara smäller till så är motorn skrot sen. Det går på 2 sekunder. Den kan gå hur jävla bra den vill, det ändrar inte det faktum att det bara smäller till UTAN FÖRVARNING när remmen går och du står med en bil som kräver reparationer för 10 tusentals kronor, bara för att du är för dum att fatta något så simpelt....

Seriöst... Ingen idiot kan vara så här jävla blåst, det måste vara något allvarligt fel här................................... Hoppas det är "en på miljonen", annars är mänskligheten dömd om ett par generationer......
av Rådlös
Ja, tänk också på hur det kommer att gå för den stackars hästen som du har i släpkärran. Ett tvärstopp med ett par meters bromssträcka då motorn blir en orörlig metallklump.
För människor går det bra, det finns ju bilbälten. Men hästen som dessutom väger 6 - 7 gånger mer än en människa och inte är fastspänd.
Egentligen vill jag inte tänka längre än så här, det är nog meningen att du själv skall göra det.
Användarvisningsbild
av FyoDisco
Jag börjar nu känna lukten av ventilsallad. Spännande! :D
  • 1
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 159

99% att det är batteriet.

Lägger till en bild. Vad sitter där inn[…]