Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag hade en Momentum utan elstol.
StefanN skrev:Va det inte krav på elstol för det?
Nej enda skillnaden är att med elstolar så får man funktionen där spegeln riktar sig neråt när du ligger i R .

Utan elstol så får man ej den funktionen men det gör mig inget :). Vill bara ha dom el infällbara .

Så blir att köpa 2 kompletta o slänga på mina egna kåpor och sen fixa mjukvaran :)

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hanzon skrev:
Mikesh89 skrev:
Micce1980 skrev:akterspegel: Se Volvos hemsida, volvoaccessoarer.se eller googla, finns även bild i min tråd nedan, för pris kan du maila din Volvo ÅF. Dyker ibland upp på tradera med. Ett av de bästa tillbehören jag har :)

Har pratat med dom nu precis.

"Det är inget vi eftermonterar det kräver ombyggnad och hade kostar minst 15000kr"

Så svarade jag nej ... Ni byter bara speglarna.. Sitter med 3 skruvar in i karossen och en mjukvara"

"Nej det gör vi inte det kräver ombyggnad"

Nej sa jag ... Det står till och med på Volvo accesso...

" va säger du? Det är inte vår sida vi är bilia det är Volvos egna sida"

Haha slängde på luren och beställer speglar själv o sen ringer o fixar mjukvaran:)

Märkligt svar från Bilia, då verkar det skilja mellan olika Bilia ÅF. Jag eftermonterade detta på min förra bil (V70 MY 2011) på Bilia i Malmö, montering inklusive mjukvara.
Kommer du ihåg vad det landa på i pris ungefär ?

Nicke83 skrev:
Hanzon skrev:Jag hade en Momentum utan elstol.
Ingen momentum har väl elstolar? Är ju summum som har det ?:-/
Precis - det var det jag vill vara extra tydlig med att jag inte hade elstol eftersom det inte ingick i Momentum eftersom svaret riktade sig till frågan att det var ett krav på elstol.
Har försökt få fram kostnaden genom att titta på kontoutdragen men har inte lyckats. Har jag inte fel för mig var det 5000kr för nya backspeglar, montering, mjukvara.
Nicke83 skrev:
Hanzon skrev:Jag hade en Momentum utan elstol.
Ingen momentum har väl elstolar? Är ju summum som har det ?:-/
Du kan få elstol på både kinetic och momentum. R-Design är momentum i grunden men man kan såklart välja till elstol/elstolar. En summum är inte något speciellt.
gooose skrev:automatisk nivåreglering om du fixar till så att du kan använda den grövre bulten till nedre fästet för dämparen så ar det inga problem att montera men du måste veta vad du gör ( mao inget för den oerfarne att göra)
Ja, detta går att eftermontera och jag har låtit göra det på min V70 D4 -15. Men om det skall göras enligt alla konstens regler är det fler komponenter som behöver bytas än på tidigare generationer, där det bara handlade om andra fjädrar och dämpare (undantagsvis även krängningshämmare). På V70 II behöver man normalt sett byta a) fjädrar, b) dämpare, c) övre krokformade länkarmar och d) längsgående bärarmar. Det finns heller inga färdiga monteringssatser att köpa som på tidigare generationer och det kan vara småtrassligt att reda ut exakt vilka fjädrar, dämpare, länkarmar och bärarmar som skall dit istället för de gamla. Här finns många olika varianter beroende på drivlina och årsmodell.

Kanske går det att skruva dit fjädrar och dämpare för nivåreglering utan att byta länkarmar och bärarmar. Men om det fungerar särskilt bra är jag osäker på. Den grövre bult till nedre fästet som du nämner är inte längre grövre på senare årsmodeller. Ändå är det olika bärarmar för bilar med och utan nivåreglering vilket antyder att det hela inte bara handlar om bultens grovlek.
Hanzon skrev:Har försökt få fram kostnaden genom att titta på kontoutdragen men har inte lyckats. Har jag inte fel för mig var det 5000kr för nya backspeglar, montering, mjukvara.

Kan nog stämma . Men pratade med bilia Malmö nu med och dom kunde inte ge bättre svar :s ....

Om jag förstått rätt så behövs en 14 sladd spegel till vänster och en 12 sladd spegel till höger ... Så monterar jag dom själv . Det snackades om någon knapp också? Sen får jsg boka tid för mjukvara bara .

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Jag hade motsvarande problem en gång i tiden[…]

Personen jag spontanköpte min XC90 D5 av k&ou[…]

Reparationshandbok

När jag söker efter reparationshandb&oum[…]