Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MartinGunnang
Jag har lagt en beställning på en V90 med halvläder (momentum & business advanced) och funderar på om det är värt att uppgradera till första nivån av läder klädsel. Vad har ni för erfarenheter av dessa båda?
Användarvisningsbild
av crumpets
Halvläder ser ju värre ut än heltextil så har du budgeten för det skulle jag köra helskinn omgående.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Bara möjligheten av att kunna få den vackra amberklädseln gör ju mig svag för detta tillval.
Vet dock inte hur kvalitén är på std skinnet vs nappa, och ingen lär ju veta så mycket om halvskinnet än.
Användarvisningsbild
av V9097
Jag har provsuttit både standardlädret och ventilerad nappa. Det är STOR skillnad i känsla, enklaste lädret känns ungefär som lädret i en V70 Summum, medan nappa lyfter bilen till en ny nivå. Men nappa (ej ventilerat) kostar förstås ytterligare 10.000:-

Jag hade nog satsat på allt eller inget. Dvs antingen textil/läder som du redan har, eller gått upp till nappa.
av Lövet
"Halvläder" är väl snarare fuskläder? Har det varit tidigare år på V40/S60/V60 i alla fall.
av Gorban
Har du små barn så är läder perfekt om du ska torka smält glass och spyor. En premiumbil har alltid läder enligt mig. Möjligen alcantara i en sportbil.
Användarvisningsbild
av bjornw
Jo läder är lättskött, ger en trevlig atmosfär och med nappa så lyfter känslan en hel del.
Men standardlädret kan upplevas lite plastigt och även kallt/varmt när bilen inte är förtempererad. Det är också lite halare, vissa upplever att man halkar runt i stolen.

Men om du funderar på att lägga till 12 kkr för läder, hur mycket det skiljer till Inscription. Då ökar du andrahandsvärdet mer. På min config skiljde det några ynka tusen mellan business advanced + läder och Inscription.
Användarvisningsbild
av philipsguy
Nu är det väl komfortläder som är standard på inscription på S/V90. Man får se hur det ligger till när de första demobilarna dyker upp, om det är tillräckligt premium. 10 000:- ger Nappa + elektrisk passagerarstol
av Perra79
Visst läder är ju alltid läder, det är ju snyggast och ger en mera lyxig tillvaro i bilen men allt hänger ju även på om det är mycket annat godis man vill kryssa i så gäller det att välja smart i utrustningslistorna så man verkligen väljer rätt saker man vill ha :idea:
Motorn tappar kraft och dör.

Ja motorlampan har tänds några gå[…]

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]