Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Man kan numera köpa en mjukvara som gör att man kan hämta gratiskartor på volvocars.com och ladda dessa i bilens RTI via USB istället för att köpa dyra DVD-skivor.
Hittade info om detta på V70II-forumet. Jag har bett om offert från min bilverkstad.
petegbg skrev:Detta lär ju intressant! Kul att se att dom fortfarande uppdaterar äldre system för att underlätta och skapa en billigare lösning för oss bilägare. Återkom gärna med vad offerten hamnar på.
Vi kan nog utgå från att dom gör det för att få färre system=mindre kostnader per uppdatering.

Men visst är det bra, å andra sidan är ju RTI före -12 nästan helt bortglömt.
av andersuw
TommyP86 skrev:å andra sidan är ju RTI före -12 nästan helt bortglömt.
Tja det vet jag inte om man kan säga. Har just uppdaterat kartorna till RTIn i min V70 -02.
Senaste tillgängliga version för den generationen bilar, som kanske är den äldsta som det fortfarande kommer kartor till, är från hösten 2015. Samma sak gällde för övrigt till för några veckor sedan för kartdata till min V70 -15. Ingen större skillnad således.
Perfekt!

Någon som vet vad mjukvaran heter? (Inte alltid som de på Volvo ens vet att det finns)

Länk till var man kan ladda ner nya kartor?

Tips! Har gjort likadant på min när det[…]

840 kPa motsvarar 8,4 Bar vilket är alldeles […]

Hade varierande tomgång i min 99a 2,5t F&oum[…]

Hej! Ja deras universal damask var för kort […]