Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

oldtimersmc skrev:
xerent skrev:Takspoiler ja! :D :D mycket viktigt!
YYYEEESSSSS!!!! :D

Ps någon som testat alla dessa pirat som finns på nätet ? Bra eller???

Undrar detsamma, funkar denna pirat takvinge bra som t.ex vparts säljer för 1195 kr grundlackad?
Nicke83 skrev:Denna glasögonhållare som ni flera nämner. Hur ser den ut? Funkar den bra?

Saknar man nångång de handtag den ersätter?
Bilden är från min gamla V60 -13.

Bild

Handtagen greppar aldrig jag. När du är 65+ kanske dom är bra att ha.
Nicke83 skrev:
oldtimersmc skrev:
xerent skrev:Takspoiler ja! :D :D mycket viktigt!
YYYEEESSSSS!!!! :D

Ps någon som testat alla dessa pirat som finns på nätet ? Bra eller???

Undrar detsamma, funkar denna pirat takvinge bra som t.ex vparts säljer för 1195 kr grundlackad?
Den fungerar fint! Fick dock justera ett hål i bagageluckan då hålbilden inte var 100% men jag en tryckluftsdriven 100.000varvare och med ett litet frässtift gick det galant!
Perra83 skrev:
Nicke83 skrev:Denna glasögonhållare som ni flera nämner. Hur ser den ut? Funkar den bra?

Saknar man nångång de handtag den ersätter?
Bilden är från min gamla V60 -13.

Bild

Handtagen greppar aldrig jag. När du är 65+ kanske dom är bra att ha.
jag kan inte se bilden. vad kostar glasögonhållaren?
akterspegel: Se Volvos hemsida, volvoaccessoarer.se eller googla, finns även bild i min tråd nedan, för pris kan du maila din Volvo ÅF. Dyker ibland upp på tradera med. Ett av de bästa tillbehören jag har :)
MartinS skrev: ...men subwoofer kunde beställas separat till high performance och premium, den ingick alltså inte i något av dom. Den kan tyvärr inte eftermonteras av vad jag förstått.
/Martin
Grejjen är att man måste ladda mjukvara i bilen som skickar ut signaler på fibern till subben, enligt rykten kan man tydligen få verkstaden att göra det om de bara vill hjälpa till, men det är inget som finns färdigt att beställa som paket.
VolvoB20 skrev:Grejjen är att man måste ladda mjukvara i bilen som skickar ut signaler på fibern till subben, enligt rykten kan man tydligen få verkstaden att göra det om de bara vill hjälpa till, men det är inget som finns färdigt att beställa som paket.
Åtminstone på de sista årsmodellerna är det också hårdvaruskillnader som i praktiken gör det nästintill omöjligt att eftermontera "subben". Den finns i de årsmodellerna bara till Premium Sound och det är om jag förstått saken rätt olika antal utgångar på centralenheten beroende på om bilen har "sub" från fabrik eller inte. Kablaget är inte fördraget heller så det kostar en halv förmögenhet att lägga till "subben" i efterhand.
Micce1980 skrev:akterspegel: Se Volvos hemsida, volvoaccessoarer.se eller googla, finns även bild i min tråd nedan, för pris kan du maila din Volvo ÅF. Dyker ibland upp på tradera med. Ett av de bästa tillbehören jag har :)

Har pratat med dom nu precis.

"Det är inget vi eftermonterar det kräver ombyggnad och hade kostar minst 15000kr"

Så svarade jag nej ... Ni byter bara speglarna.. Sitter med 3 skruvar in i karossen och en mjukvara"

"Nej det gör vi inte det kräver ombyggnad"

Nej sa jag ... Det står till och med på Volvo accesso...

" va säger du? Det är inte vår sida vi är bilia det är Volvos egna sida"

Haha slängde på luren och beställer speglar själv o sen ringer o fixar mjukvaran:)

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Mikesh89 skrev:
Micce1980 skrev:akterspegel: Se Volvos hemsida, volvoaccessoarer.se eller googla, finns även bild i min tråd nedan, för pris kan du maila din Volvo ÅF. Dyker ibland upp på tradera med. Ett av de bästa tillbehören jag har :)

Har pratat med dom nu precis.

"Det är inget vi eftermonterar det kräver ombyggnad och hade kostar minst 15000kr"

Så svarade jag nej ... Ni byter bara speglarna.. Sitter med 3 skruvar in i karossen och en mjukvara"

"Nej det gör vi inte det kräver ombyggnad"

Nej sa jag ... Det står till och med på Volvo accesso...

" va säger du? Det är inte vår sida vi är bilia det är Volvos egna sida"

Haha slängde på luren och beställer speglar själv o sen ringer o fixar mjukvaran:)

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Märkligt svar från Bilia, då verkar det skilja mellan olika Bilia ÅF. Jag eftermonterade detta på min förra bil (V70 MY 2011) på Bilia i Malmö, montering inklusive mjukvara.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

@Soffantjejen , All garanti är ju fritt att[…]

Turbomätare 940

Det är snarare 1 bar turbomätaren g&arin[…]

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]