...

Moderator: Moderatorer

Fast att svänga vänster i rondeller från höger körfält är ett otyg! ;) Även om det ät tillåtet...
Vad är det med folk i detta land? Dessa j-a telefoner som gör människor till zombies. :evil:
Är det inte gående eller cyklister på trottoarer så är det folk som kör 107 på motorväg och nästan kör in i lastbilen som inte fanns med på fejsbok.

Handen på hjärtat mina vänner, hur många av er fibblar med telefonen när ni kör och då menar jag inte svara när det ringer utan minut efter minut lägga 90% av tiden på skärmen och resten på vägen?

Väldigt ofta ser man, speciellt kvinnor, som helt utan anledning verkar titta långt ner på något i bilen, troligen en telefon som man håller mellan benen eller vid växelspaken "för att det inte skall synas..."
Rent trafiksäkerhetsmässigt är det väl då bättre att hålla den i höjd eller ovan ratten så att man åtminstone har verkligheten lite pereferiellt i blicken, istället för att titta ner - titta upp - titta ner...

Jag vet, sur gammal bakåtsträvande gubbe, men sitter man längst fram till vänster i en bil så kör man fan ta mig och inte ägnar sig åt ett parallellt digitalt universum.
Kan inte finnas något där som är så viktigt att man riskerar sig själv och andras väl och ve! Skärpning! :twisted:
Ja bara att in stämma. Körde bakom en tradare idag som vinglade något kopiöst syntes tydligt att han satt och kollade luren :-O)
BennyL: Jag är 29 men tycker precis som du.
Handen på hjärtat - jag använder telefonen ibland men SPARSAMT när jag kör bil. Aldrig med familjen i bilen, bara om jag är själv och jag väljer isåfall situationer som är mindre riskfyllda. Jag har även en hållare som sitter i de mittersta vent-gallrena där mobilen placeras 9 av 10 gånger. Om jag facebookar när jag kör? Aldrig. Det är knappt att jag pratar i telefon med handsfree i bilen då jag känner mig distraherad av det.

Men vad gör jag då?
Jag byter låt på Spotify. Om jag behöver skriva ett mess eller kolla något lite hastigt så gör jag det när bilen blir stillastående vid ett rödljus, det är inte svårare än så.
Användarvisningsbild
av snepo
BennyL skrev:Vad är det med folk i detta land? Dessa j-a telefoner som gör människor till zombies. :evil:
Är det inte gående eller cyklister på trottoarer så är det folk som kör 107 på motorväg och nästan kör in i lastbilen som inte fanns med på fejsbok.

Handen på hjärtat mina vänner, hur många av er fibblar med telefonen när ni kör och då menar jag inte svara när det ringer utan minut efter minut lägga 90% av tiden på skärmen och resten på vägen?

Väldigt ofta ser man, speciellt kvinnor, som helt utan anledning verkar titta långt ner på något i bilen, troligen en telefon som man håller mellan benen eller vid växelspaken "för att det inte skall synas..."
Rent trafiksäkerhetsmässigt är det väl då bättre att hålla den i höjd eller ovan ratten så att man åtminstone har verkligheten lite pereferiellt i blicken, istället för att titta ner - titta upp - titta ner...

Jag vet, sur gammal bakåtsträvande gubbe, men sitter man längst fram till vänster i en bil så kör man fan ta mig och inte ägnar sig åt ett parallellt digitalt universum.
Kan inte finnas något där som är så viktigt att man riskerar sig själv och andras väl och ve! Skärpning! :twisted:
dessutom är detväl olagligt.Vad man än gör 90% som inte är bilkörning.
Nej, inte olagligt sålänge det inte påverkar din körning........ Idiotiskt nog.

Skickat från min LG-H850 via Tapatalk
grillchips skrev:?..jag använder telefonen ibland men SPARSAMT när jag kör bil. Aldrig med familjen i bilen, bara om jag är själv ..
Fantastiskt egoistiskt måste jag säga eftersom du ju uppenbarligen gjort bedömningen att det inte är ok när familjen är med - men tydligen ok att riskera dina medtrafikanter då du är själv i bilen. Eller hur tänker du? ?:-/
Användarvisningsbild
av snepo
grillchips skrev:Nej, inte olagligt sålänge det inte påverkar din körning........ Idiotiskt nog.

Skickat från min LG-H850 via Tapatalk
fast det påverkar ju körningen,om blicken 90% av tiden är på telefon och inte bilkörningen
mattiasv60 skrev:
grillchips skrev:?..jag använder telefonen ibland men SPARSAMT när jag kör bil. Aldrig med familjen i bilen, bara om jag är själv ..
Fantastiskt egoistiskt måste jag säga eftersom du ju uppenbarligen gjort bedömningen att det inte är ok när familjen är med - men tydligen ok att riskera dina medtrafikanter då du är själv i bilen. Eller hur tänker du? ?:-/
Jag tolkar det som att om familjen är med så är det ytterligare ett störningsmoment.
  • 1
  • 337
  • 338
  • 339
  • 340
  • 341
  • 553
Service Peugeot 107 2007

Nu i eftermiddags har jag fått hem delarna […]

Kolla så "släpskon" nå[…]

Då har jag äntligen tagit tag i detta o[…]

Sova i V60 - någon?