Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Häromdagen när jag stängde förardörren så ramlade det något från backspegeln. Det visade sig vara glaset till den nedåtgående belysning som sitter under backspegeln. Testade att sätta tillbaka det men lyckades inte få det att sitta på plats.
Tittar man in i hålet så ser man lampan och "lamphållaren" och det ser nästan ut som om hållaren och glaset varit ihopsatta på något sätt för det ser ut som om det är en "brottyta" på själva hållaren.
När jag tittade på andra backspegeln så är det exakt samma sak där.

Är det någon som varit med om det här och som i så fall vet om det räcker med ett nytt lampglas eller om det är något mer som måste bytas?
Kan tänka mig att det inte är speciellt bra att få in en massa fukt i backspegelns innanmäte...

Det gäller en XC60.

Har kollat med Bilia men dom skulle återkomma vilket dom inte har gjort än och tänkte passa på att kolla med den riktiga expertisen under tiden.
Jag har tappat båda mina dom glasen. Limmet har släppt från lamphållaren så glaset har lossnat. Ena sidan fick jag köpa ny, på den andra hände det i garaget så jag kunde ta loss lamåhållaren och limma dit glaset igen innan återmontering.

Pilla ur lampan med hållaren nedåt och ta loss hållaren, limma ihop med superlim och återmontera.
Ok. Tack. Tyvärr har jag inget av lampglasen kvar men annars lät det där som en klart framkomlig väg.
Känns som en liten konstruktionsmiss från Volvo.

Pratade för övrigt med någon förvirrad person på Bilia igen och enligt honom så kostar delarna 600:- per spegel...?
Tur att det finns garanti...

Jag hade valt D3. D4 kan sticka iväg en ani[…]

Yes det ingick på vparts! Dock ej lå[…]

Ny stereo i min s40 2004

Jag har en liknande i min v40 -2004.. fungerar gry[…]

Min slutsats än så länge, hittade […]