Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SccR
Jag skulle vilja att Cigguttaget där bak är i konstant på läge. Det är lite jobbit när man ska tanka eller något liknande och ungarnas DVD lägger av, ilandsproblem jag vet men är det någon som vet ifall det är lätt ordnat och var man iså fall gör?

Tacksam för tips.
av Marbas
Går det (utan att koppla om kablarna själv)?

Om du har ett 12V uttag i skuffen så är där alltid spänning på där, och du skulle kunna använda det...
Användarvisningsbild
av Tone
hur gör man för att få konstant spänning i uttaget i bagageutrymmet?
Jag måste vrida på tändningen för det skall fungera!
Användarvisningsbild
av Janne3
Plocka bort reläet på plats 11A har ja för mig de va, och gör en koppar bygel över där relä funktonen är, men komihåg att om du tex har en kylbox där bak och låter den så på ett längre tag,att även ta med startkablar de kan behövas
av Marbas
Tone skrev:hur gör man för att få konstant spänning i uttaget i bagageutrymmet?
Jag måste vrida på tändningen för det skall fungera!
Enligt min instruktionsbok ska där vara spänning på konstant. Om man har en last över 0.1A när man vrider av tändningen så ska man få ett varningsmeddelande i färddatorn... Allt enligt instruktionsbok. Har inte provat själv, men ska genast ut och prova...

Min V70N är en MY04, har det någon betydelse i sammanhanget kanske...?

EDIT: Provade precis och där är ström på 12V uttaget i skuffen även med tändningen i läge noll, och även när bilen är larmad....
Användarvisningsbild
av ragge1
EDIT: Provade precis och där är ström på 12V uttaget i skuffen även med tändningen i läge noll, och även när bilen är larmad....[/quote]

om telefon har gått tomt använder jag 12V i bagage och ladda den när jag är på jobb :lol:

1 felkod kommer upp! Inget mer. Det har testats s&[…]

Handbromsen tar bra men man behöver dra spake[…]

Hur och varför vill du dela. Internet fr&arin[…]

Kolla reläet för bränslepumpen, l&o[…]