Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
Torslanda skrev:
W.A.P.E. skrev:Jaså är det xenon också? Har du koll på specifikt innehåll?
Mja hyfsat. Notera att det är Classic Kinetic Edition detta gäller, vet inte om det är en Bilia-specad variant?
Valder 17"
Baksätesvärme
Rattvärme
Xenon
VOC m wi-fi
Sensus HP m 7"

Typ så skulle den se ut :)
Låter som ett riktigt bra pris! Vad är det för motor i denna? D3 med manuell låda?
Finns denna info publikt? Hittar inget om det...
av Torslanda
fjohan82 skrev:
Torslanda skrev:
W.A.P.E. skrev:Jaså är det xenon också? Har du koll på specifikt innehåll?
Mja hyfsat. Notera att det är Classic Kinetic Edition detta gäller, vet inte om det är en Bilia-specad variant?
Valder 17"
Baksätesvärme
Rattvärme
Xenon
VOC m wi-fi
Sensus HP m 7"

Typ så skulle den se ut :)
Låter som ett riktigt bra pris! Vad är det för motor i denna? D3 med manuell låda?
Ja, för 299 900 är det manuell D3!

Om jag förstod säljare rätt så kommunicerar dom inte denna, den är för väl prissatt. Ring Bilia och kolla, de hade byggt ett hundratal bilar med denna specen men marknadsför den inte. Jag var i kontakt med dem angående en Classic momentum, då dök denna upp. Den var oxå riktigt begränsad i vad du kunde plocka på den, men på de bilar som fortfarande låg olåsta på linan var det väl i stort sätt bara färg, transmission och drag du kunde laborera med. Jag är själv dock sugen på en lite annan spec så jag tar inte denna, men var lockad ett tag :D
Användarvisningsbild
av fjohan82
Torslanda skrev:
fjohan82 skrev: Låter som ett riktigt bra pris! Vad är det för motor i denna? D3 med manuell låda?
Ja, för 299 900 är det manuell D3!

Om jag förstod säljare rätt så kommunicerar dom inte denna, den är för väl prissatt. Ring Bilia och kolla, de hade byggt ett hundratal bilar med denna specen men marknadsför den inte. Jag var i kontakt med dem angående en Classic momentum, då dök denna upp. Den var oxå riktigt begränsad i vad du kunde plocka på den, men på de bilar som fortfarande låg olåsta på linan var det väl i stort sätt bara färg, transmission och drag du kunde laborera med. Jag är själv dock sugen på en lite annan spec så jag tar inte denna, men var lockad ett tag :D
Tack för tipset! Måste isf bara hitta en av deras anläggningar som har ett öga för service. Automatlåda är ett krav på nästa bil, börjar bli trött på växlandet... :roll:
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Stämmer som MartinS säger, det enda även jag hittat.

Sen går man ju miste om endel i Kinetic, ex. 8" display och adaptiv farthållare. Så den bör ju ligga betydligt lägre i pris.
Jag tillhör ju den skaran som tycker Classic ska vara i stort sett fullmatade, och att kanske inte Kinetic borde finnas som val
av sparveyhecter
Håller med om att Classic känns väldigt prisvärd! Själv slog jag förra veckan till på en XC60 Classic, blev en D3 Summum Automat med drag och lite annat smått och gott. Ca 335 kkr blev det för den, efter hyfsad rabatt dock :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Derank
Handen på hjärtat, vem slänger ut 300k på en kinetic? lägg på 21k och gå upp på en summum, skulle aldrig i mitt liv lägga 300 loppor på en kinetic, men men.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
299900 är förmodligen fast pris med, inga rabattsatser på det. Det är väl mest mentalt det påverkar - under 300k
Jobbar man lite med offerterna, är såklart en bra rabatterad momentum/summum ett bättre/roligare val.
35k till för sparveyhecters är ju överkomligt :)

Nu finns det ju dock ingen vettig lösning för AWD på detta fordon, så den går ju typ bort iaf...
av mikebike
Derank skrev:Handen på hjärtat, vem slänger ut 300k på en kinetic? lägg på 21k och gå upp på en summum, skulle aldrig i mitt liv lägga 300 loppor på en kinetic, men men.
Frågan är hur andrahandsvärdet är på kinetic generellt?
När jag letar begagnat vill jag ha så mycket utrustning som möjligt (inkl. AWD).

Jag hade valt D3. D4 kan sticka iväg en ani[…]

Yes det ingick på vparts! Dock ej lå[…]

Ny stereo i min s40 2004

Jag har en liknande i min v40 -2004.. fungerar gry[…]

Min slutsats än så länge, hittade […]