Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Lucif3r skrev:Ah... Konstigt ändå, för när rutan är uppe så slås ju strömmen automatiskt ifrån och borde inte orsaka någon överbelastning.... Men elfel är roliga, ibland finns det ingen logik bakom felen öht :P

Gött att du hittade felet iaf, och att det inte var ett så dyrt eller svårt fel att fixa :-)-)
Nja om det var kortis i mellan två stift/skenor i så blir det ju som att du fortfarande kör upp rutan med knappen och inte släpper knappen när rutan går upp i sitt ändläge. Men som sagt elfel är roliga små fel ibland :roll:
DayDreamer skrev:Nja om det var kortis i mellan två stift/skenor i så blir det ju som att du fortfarande kör upp rutan med knappen och inte släpper knappen när rutan går upp i sitt ändläge. Men som sagt elfel är roliga små fel ibland :roll:
Jo, men rutan slår ju ifrån automatiskt, även om du mordhåller knappen.
Konstigt, mina hörs det ett relativt högt "klick" ifrån när dom når max/min läget. likaså om man släpper knappen och sen försöker hissa upp/ner igen så hör man bara ett "klick-klick". Typ relä som slår på för att sedan stängas av direkt(då rutan redan är i sitt änd-läge).
Kan inte vara så att dina ändstoppar är kassa, eller är det lika på alla 4 rutor?
Lucif3r skrev:Konstigt, mina hörs det ett relativt högt "klick" ifrån när dom når max/min läget. likaså om man släpper knappen och sen försöker hissa upp/ner igen så hör man bara ett "klick-klick". Typ relä som slår på för att sedan stängas av direkt(då rutan redan är i sitt änd-läge).
Kan inte vara så att dina ändstoppar är kassa, eller är det lika på alla 4 rutor?
Det enda som klickar är reläet till auto funktionen ned på förardörren som låter det är det enda jag hör, resten av rutorna så klikar det inget alls i. Jag har ju en voltmätare i bilen och på den så ser jag att spänningen sjunker på när jag kör rutan uppåt när den är i sitt änd-läge. Frågan är om jag kanske ska ta och byta manöverenheten på förar dörren :???: Vart hör du att det klickar ifrån, är det den enheten i förardörren?
Lucif3r skrev:I respektive dörr.
Ok finns inget klick ljud alls i någon dör mer än förardörren för mig, kan det vara så att det skiljer för att din är en import eller för att den är äldre?
start o stop

Går det att stänga av start o stop

Eller det kanske är led, osäker!

Justera dimljus V90-18

Hej, Fick nedslag på besiktningen att v&aum[…]

Välkommen ut i trafiken

Lätt att se fel, är ju ingen skillnad f&[…]