Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Panik om jag slår i e85 i vanlig bensin bli vad blir konsekvenserna
Och går det på nå vis rädda.

Just nu har jag slagit í 20l e85 o bilen går som skit..

Tacksam för snabba svar
mojja skrev:Panik om jag slår i e85 i vanlig bensin bli vad blir konsekvenserna
Och går det på nå vis rädda.

Just nu har jag slagit í 20l e85 o bilen går som skit..

Tacksam för snabba svar
Vad hände :?: :?:
Tog du fel pump?
Användarvisningsbild
av Loner
Hur mycket hade du innan du tippade i E85:an då?

Töm tanken, eller späd hela tiden på med bensin så du blandar ut det hela så fort som möjligt.

/L
av mojja
Så att jag fick en hyrbil då min e på verkstad killen som ger mig bilen säger att det e en flexi. Tankar flexi när tanken nästan är tom o fanskapet börjar spika som fan. tanken var nästan tom innan jag tankade tack för alla snabba svar
Användarvisningsbild
av Funk
Enligt min erfarenhet så går det med max 15% E85 utan stora störningar..
I en nyare Volvo då alltså...
/Thomas
av mojja
Tjena igen pratade med killen som hyrt ut bilen o det var inga problem.. Dom skickar en ny bil på bärgare o tar med den andra till verkstad..

Han bad om ursäkt för den felaktiga informationen hoppades att det inte ställde till med problem för mig,,

Underbart bemötande om alla service verkstäder hade haft sådant hade man ju aldrig haft problem..¨

Tackar för alla snabba o bra svar.

M.v.h mojja
av stefnil29
mojja skrev:Tjena igen pratade med killen som hyrt ut bilen o det var inga problem.. Dom skickar en ny bil på bärgare o tar med den andra till verkstad..

Han bad om ursäkt för den felaktiga informationen hoppades att det inte ställde till med problem för mig,,

Underbart bemötande om alla service verkstäder hade haft sådant hade man ju aldrig haft problem..¨

Tackar för alla snabba o bra svar.

M.v.h mojja
Skönt att det löste sig, men det brukar det alltid göra på nåt sätt. Jag trodde det var din privata bil, det hade ju inte varit nån höjdare.
av frezon
Kul det där. Hade en Mazda 323 -93 förut, och den gick utmärkt på ren E-85. Brukade köra någon tank innan besiktning för att bränna bort soten från ventilerna och få ner HC.

/frez
Användarvisningsbild
av falcon
Jag har kört min med 20-25 liter E85 per tank utan att den har gått konstigt eller nåt.
Nyare kanske är känsligare?
Användarvisningsbild
av cycler
Nja..... var tanken tom när han tankade så blir det rätt stor omställning. Å andra sidan hade han kunnat fylla på med bensin och sett glad ut. Det hade blandat ut sig med tiden.

Min 2,4t klarar ca 40% E85 innan motorstyrningslampan lyser, i med lite bensin och köra en stund så slocknar den igen.

Billigt sätt att få mer oktan i tanken.

/C
Motorhaveri s60 2.4T

Enda sättet att få svar är nog att[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]