Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gabriel
Jag fick liknande på en V70 -09 fast på båda framskärmana.
Inte alls lika omfattande, men några enstaka bubblor. Det åtgärdades med syrarengöring, epoxigrund och omlack av båda skärmarna.
av perhall
Jag tycker ändå du kunde lägga upp en lite bättre bild, har lite svårt att se vad som är skärm och vad som är ett speglat hus nu..
Användarvisningsbild
av MartinS
Den måste vara omlackad, jag har extremt svårt att tro att den skulle kunna se ut så där annars.
Användarvisningsbild
av RWD
Om man klickar på bilden och sen förstorar den så ser man bruna rostfläckar, om än väldigt suddigt, på undersidan mellan inner och ytterskärm. På min V70 fastnade alltid små gruskorn mellan innerskärm och ytterskärm, dessa ligger och skaver mot lacken så klart.
Men jag tycker mig även se att innerskärmen är sprucken samt ett par sliprepor i lacken vilket tyder på att den har varit skadad och omlackad.

Tycker Volvos rostskydd är värdelöst (liksom många andra nyare premiumbilar), minsta stenskott måste man vara på direkt och fylla i annars börjar lacken bubbla sig runt om. Kolla speciellt ovanför vindrutan men även skärmkanterna längst ner.
Man måste lossa på innerskärmen för att gruskornen ska ramla loss.
Min gamla V70 från -99 hade aldrig såna problem, helt rostfri efter 15år och 25000mil trots en hel del stenskott.

Jag hade motsvarande problem en gång i tiden[…]

Personen jag spontanköpte min XC90 D5 av k&ou[…]

Reparationshandbok

När jag söker efter reparationshandb&oum[…]

Elpriset

Ungefär som när Amazon säljer LED-[…]