NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dieselputte
Har glömt att nämna det , satsa på byta av fjädrar samtidigt när ändå allt är isärtaget, de bör bara ta extra för materialet då jobbet är samma för ny , eller gammal fjäder.

Har du otur så går nån fjäder av några hundra mil efter stötdämparbytet och då åker du på samma kostnad för jobbet + ev nya fjäderbenslager om de går sönder vid isärtagning.

Det är rätt vanligt att vänster främre fjäder går av.

Kanske blir 1500-2000kr dyrare

Hur långt har bilen gått ?
Användarvisningsbild
av Nexus
Bra du nämnde det med fjädrar. Den jag bytte på var vänster fram av ett varv på så blev nya fjädrar oxå och fjäderbenslager när ändå skiten var isär.
Mekonomen tog 1000st för fjädrar. Skruvat kostade 2 st 1000:- :-)-)
Användarvisningsbild
av Nejedetsant
Bumpar tråden för den nyfikne ..

Var förbi och kollade med gubbarna på den lokala verkstan', de skulle ha 6100 kr.

Så det slutade med att jag lämnade in bilen hos Mekonomen. Tack vare att jag jobbar inom samma område hade jag 11% rabatt på delarna, så kom "ner" till 5347 kr till slut.

Det komiska var att när jag skulle åka och lämna in bilen kom "BOKA TID FÖR SERVICE" upp i displayen.. :lol:

Såg att någon hade antecknat "SERVICELAMPAN LYSER" på mitt kvitto, men han i kassan försökte inte ens sälja in en service. Lite märkligt må tyckas. :)

Så nu är iaf dämparna bytta och klara.
Hög tomgång

Fortsatt problem. Men nu går bilen riktigt b[…]

Läs ut felkoderna så har man någo[…]

slungdiff på 945

1 - kolla om lappen sitter kvar på bakaxeln.[…]

Det visade sig iallafall att skruvarna fanns som r[…]