- tis 07 jun 2016, 18:51
Jag har en Volvo 850 och ett gammalt obromsat släp. Kontakten till släpets elkabel hade lossnat och jag fick därför skruva ihop kontakten med alla sladdanslutningar igen. Tyvärr hamnade någon eller några sladdar på fel stift. Har prövat några gånger att ändra vilka stift sladdar skall sättas fast på men inte lyckats få till exakt rätt kombination. Det lyser alltid fel på någon lampa.
Jag har funderat på att stoppa in sladdar i varje hål i bilens kontakt för att den vägen pröva mig fram till rätt kombination av stift/kabel. Har litet småkabel, så det borde gå. Tycker dock att detta verkar omständligt. Det borde finnas några knep som kan använda för att slippa pröva sig fram. Någon som har några idéer på hur jag skulle kunna gå tillväga?
Jag har funderat på att stoppa in sladdar i varje hål i bilens kontakt för att den vägen pröva mig fram till rätt kombination av stift/kabel. Har litet småkabel, så det borde gå. Tycker dock att detta verkar omständligt. Det borde finnas några knep som kan använda för att slippa pröva sig fram. Någon som har några idéer på hur jag skulle kunna gå tillväga?