Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ja sommaren är så gott som här och det betyder att man vill snygga till sin bil så jag har att en liten "att göra lista" nu under sommaren.

Att göra sommaren 2016

Göra en ordentlig rekond dvs vaxa polera mm

Lacka om dörrhandtagen då föregående ägare fick för sig att rött var en bra grundfärg så det lyser igenom på vissa ställen.

Plocka av sidokjolarna för att inspektera eventuella rost problem.

Lacka sidokjolarna då den ena är alldeles utsliten av alla stenskott och den andra är röd allra längst ned.

Göra en service.

Besiktiga.

Denna lista kommer även att ligga med i första inlägget och det är även där som den kommer att uppdateras. Det är säkert något som jag har glömt som jag ska göra till sommaren :roll:
White skrev:Där har du ju något att pilla med! Inga direkt jobbiga grejer ju. :-)-)
Ja jag lär ha lite att göra antagligen så kommer det gå rätt så fort då det inte är några direkt större grejor.
Turbojeppe skrev:Sommarpill måste man ju ha. :D
Ja absolut man kan ju inte sitta ute i solen hela dagarna, nu kommer jag förvisso att stå och skruva ute i solen då jag inte har tillgång till något garage. Bara det inte nu blir olidligt varmt :x
DayDreamer skrev:
Ja absolut man kan ju inte sitta ute i solen hela dagarna, nu kommer jag förvisso att stå och skruva ute i solen då jag inte har tillgång till något garage. Bara det inte nu blir olidligt varmt :x
Kommer du stå på en stor parkering iallafall? :D Jag har själv inte så stor lust att stå på trottoaren och pilla med bilen.. Får åka till kil varje gång jag ska göra något :roll:
Turbojeppe skrev:
DayDreamer skrev:
Kommer du stå på en stor parkering iallafall? :D Jag har själv inte så stor lust att stå på trottoaren och pilla med bilen.. Får åka till kil varje gång jag ska göra något :roll:
Om jag står hemma så är det garage uppfarten som gäller annars om jag är i stugan så är det på gräsmattan som gäller. Troligtvis så kommer jag att göra det i stugan då jag även kan stå där och lacka.

Jag känner ingen i närheten som har tillgång till billyft men däremot smörjgrop i Forshaga men det är inte så roligt att stå i en smörjgrop och meka :| Lyckligtvis så fixade jag det mesta under bilen när jag gick i skolan, det var att många gånger min bil var uppe på den lyften :mrgreen:
Hehe ja sommarpill som någon skrev ovan :-)-) +1 på det, vet att du kommer lägga ut bilder så det behöver jag inte ens ifrågasätta :wink:
  • 1
  • 160
  • 161
  • 162
  • 163
  • 164
  • 252
Låg räckvidd Volvo ex30

Jag kan i princip garantera dig att det inte ä[…]

Som exempel så, AC i sommarstugan, en vanlig[…]

Min gamla V70 höll på sådär[…]

Enligt Volvos chattsupport är där kä[…]