Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Lillarapunzel
Dagens konstaterande: Om jag öht har någon skrotbil så är det Skodan. Nu är det ju f-n bevisat. Och jag bara måste komma ihåg att ringa Bilia på måndag morgon, så vi får kamremmen åtgärdad. Det här går ju inte för sig!
Användarvisningsbild
av FyoDisco
Har följt den här tråden ett tag nu med stor spänning och många suckar. Nästan så att jag tror att TS driver med oss alla, men det finns ju folk till allt haha.

Men du, Lillarapunzel, tänk om du hade lagt all tid, eller åtminstone en del av den, som du har lagt på den här tråden på att fixa din bil. Då hade den varit klar för längesen. ;) Men sluta inte uppdatera här bara för det! Det är trevligt att ha dig här och vi alla hjälper dig gärna med dina frågor. Bara du gör oss nöjda genom att lyssna på oss åtminstone ibland och ta tummen ur för att få något gjort.

Får du en ventilsallad så hoppas jag att den smakar gott! Bästa vore dock om du fick bilen till en verkstad (gärna bogserad) utan någon sallad (förutom pasta möjligtvis) och få kamremmen utbytt så att du kan slippa den sablans Skodan som du gnäller om hela tiden. :)
av Lillarapunzel
FyoDisco skrev:Har följt den här tråden ett tag nu med stor spänning och många suckar. Nästan så att jag tror att TS driver med oss alla, men det finns ju folk till allt haha.

Men du, Lillarapunzel, tänk om du hade lagt all tid, eller åtminstone en del av den, som du har lagt på den här tråden på att fixa din bil. Då hade den varit klar för längesen. ;) Men sluta inte uppdatera här bara för det! Det är trevligt att ha dig här och vi alla hjälper dig gärna med dina frågor. Bara du gör oss nöjda genom att lyssna på oss åtminstone ibland och ta tummen ur för att få något gjort.

Får du en ventilsallad så hoppas jag att den smakar gott! Bästa vore dock om du fick bilen till en verkstad (gärna bogserad) utan någon sallad (förutom pasta möjligtvis) och få kamremmen utbytt så att du kan slippa den sablans Skodan som du gnäller om hela tiden. :)
Jag driver inte...
Men tidsbrist osv. har jag gjort att jag inte fått tummen ur. Och nu är ju Blå's kamrem på krigsstigen också som du säkert vet.
Tar lyckligtvis studenten på torsdag kl. 18, så efter det lär jag väl ha lite mer tid iaf :D
Användarvisningsbild
av FyoDisco
Lillarapunzel skrev: Jag driver inte...
Men tidsbrist osv. har jag gjort att jag inte fått tummen ur. Och nu är ju Blå's kamrem på krigsstigen också som du säkert vet.
Tar lyckligtvis studenten på torsdag kl. 18, så efter det lär jag väl ha lite mer tid iaf :D
Nej jag vet att du inte driver, men tidigare var det nära att jag trodde det ;)

Tog själv studenten i fredags. Det är verkligen en befrielse! Hoppas att din studentdag blir riktigt bra, och sup inte så mycket att du får för dig att ta Blå ut på en tur. ;)
av Lillarapunzel
FyoDisco skrev:
Lillarapunzel skrev: Jag driver inte...
Nej jag vet att du inte driver, men tidigare var det nära att jag trodde det ;)

Tog själv studenten i fredags. Det är verkligen en befrielse! Hoppas att din studentdag blir riktigt bra, och sup inte så mycket att du får för dig att ta Blå ut på en tur. ;)

Haha ok ;)

Grattis till det! (B)
Visste inte att det fanns flera 97or här på forumet? :shock:
Tar dock inte studenten på traditionellt vis (hur tänker jag inte gå närmare in på, då jag inte vill röja min identitet mer än vad jag redan gjort i.o.m mitt användarnamn), och dricker öht ingen alkohol.
av Lillarapunzel
svergie2 skrev:Attans, jag som ville söka upp din adress och tvångsomhänderta blå... Bild

Skickat från min Huawei Mate 7
HAHAHAHAHA (R), tvångsomhändetar gör man med djur, inte bilar! (R)

Men jag kan glädja dig med att vill man verkligen, så går det att få fram min egentliga identitet + Blås hela regg.nr, med enbart den information jag givit här i tråden ;)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lillarapunzel skrev:
svergie2 skrev:Attans, jag som ville söka upp din adress och tvångsomhänderta blå... Bild

Skickat från min Huawei Mate 7
HAHAHAHAHA (R), tvångsomhändetar gör man med djur, inte bilar! (R)

Men jag kan glädja dig med att vill man verkligen, så går det att få fram min egentliga identitet + Blås hela regg.nr, med enbart den information jag givit här i tråden ;)
Frågan är ju bara vart du har skrivit det, jag menar rätt mycket i den här tråden handlar om kamremmen :roll: :lol:
av Lillarapunzel
Ett mirakel har skett! (B) (B) (B)

Pappa fick för sig att ta Blå och köra en liten sväng nu tidigare ikväll, för första gången på typ 1 månad. Och - den gick som vanligt igen! :-O)
Inte svårstartad, inte konstig i någon hastighet, inte tillstymmelse till gnissel eller rasslighet. Kort och kott, min lilla kärra verkar ha vilat sig i form! :D
  • 1
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 159

Har beställt en ny nedre knut, hoppas på[…]

V60 sliter däck bak

Generellt sett kan bussningar i dåligt skick[…]

Generator laddar ej batteriet

Säker på att det inte är en anslut[…]