Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag frågade faktiskt säljaren ifall det var någon skillnad på stolarna med än utseendet men det ska det inte vara.

Det kan inte vara så att XC70-stolen tagit slut? Är de andra XC70 som du sett med V70-stol också byggda i april?
När jag köpte min XC70 fanns det två olika stolar. Den ena användes till alla varianter från enklaste Kinetic med T-Tec (basutförande fanns inte till XC70) till Inscription. Den andra användes enbart till Dynamic.
av Niclas
Jag var tvungen att gå in på blocket för att kolla om det verkligen var sant :D
Där hittade jag denna https://www.blocket.se/ostergotland/Vol ... ?ca=11&w=3 som har komfortstolarna från V70 :shock:
Denna är också byggd i april
Alltså måste de vanliga stolarna tagit slut :oops:

Edit: sen hittade jag en som är byggd i maj och har de rätta stolarna igen, man kan ju undra hur de tänker på Volvo?
Det är säkert så att dom hade slut på xc70-stolar i april och tog det dom hade för att inte få stop i produktionen. Känns ju lagom premium att dom bara tar det dom har och stoppar i i bilen. Det ska bli intressant att se hur Volvo hanterar detta. Har kört Audi i 14 år så jag har vant mig vid en viss nivå på service och kundbemötande.
Svagt av Volvo om de bara slängt in V70-stolar därför att de till XC70 tillfälligt var slut. Det rimliga hade ju varit att de hört av sig till dem som beställt och erbjudit sig att antingen leverera bilen med V70-stolar och rimligt prisavdrag eller med rätt stolar utan prisavdrag och med längre väntetid. Om det är som vi just nu tror bör du i vart fall ha ett väldigt bra förhandlingsläge: Antingen rejält prisavdrag eller byte av stolar/klädsel.
Eller också utgick stolarna och ersattes av dom som satt i v70.
Det gör det enklare för underleverantörerna att tömma sitt lager med färre varianter att leverera dom sista veckorna.

Dom har med största sannolikhet inte tagit slut utan dom stolarna har beställts avsiktligt av volvo.
Men enligt rapporterna i tråden återkom ju så småningom de "rätta" stolarna. Och om nu de "rätta" stolarna utgått och ersatts av V70ns borde ju kunden rimligen upplysas om den saken då bilen beställs, inte få det som en obehaglig överraskning vid leverans.
av s6025t
Det är väl en lagerbil det handlar om? De sista XC70 som byggdes i April/Maj hade i stort sett samma utrustning o ett fåtal olika färger så dessa bilar har ju ingen kund som lagt beställning när de byggdes. Nu är det väl mer som att köpa en begagnad bil man får ta den klädsel/färg o utrustning bilen har när man köper den.
Oavsett om det är en lagerbil eller inte borde man väl upplysas om det hela vid köptillfället om man nu inte har tillfälle att själv se bilen då utan först vid senare leverans. Enligt TS verkar det ju ha funnits andra lagerbilar med "rätt" stolar/klädsel som han hade föredragit om han känt till skillnaden.
andersuw skrev:Oavsett om det är en lagerbil eller inte borde man väl upplysas om det hela vid köptillfället om man nu inte har tillfälle att själv se bilen då utan först vid senare leverans. Enligt TS verkar det ju ha funnits andra lagerbilar med "rätt" stolar/klädsel som han hade föredragit om han känt till skillnaden.
Just så tycker jag :evil: . Det blir ju inte direkt bättre av att en söm har börjat släppa på båda framstolarna.
Transmissionsolja till M66

Hej, Frågan gäller en v70 2011, D3, ma[…]

När jag tänker efter så är de[…]

Dörrlås under vintern.

För två veckor sedan tvättade jag […]

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]