Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Marlin1895
Är det någon skillnad på stolarna i V70 och XC70 MY16? Jag har upptäckt att min bil, en XC70 Classic summum -16 har den klädsel som är standard i V70 och inte standardklädseln i XC70. I min enfald tänkte jag inte på detta när jag hämtade bilen eftersom jag inte i min vildaste fantasi kunde tro att man skulle få V70 klädsel i en XC70. Nu är det väl kanske inte hela världen om stolarna är samma även om jag känner mig lite lurad. I bilens spec står koden för standardklädseln i V70 men jag kan tycka att säljaren kunde ha nämnt detta då hade jag köpt en annan bil av de som de hade i lager. Men antagligen har de väl inte heller noterat detta. Det som dock gör mig väldigt fundersam är att samma söm på båda framstolarna har börjat spricka. Bilen är fem veckor och har gått 170 mil. Har inte sett något liknande på någon av de bilar jag har haft tidigare.
Användarvisningsbild
av Hanzon
Jag kan ha fel men är inne på samma sak som aspersson att valet med annat skinn försvann som tillval på slutet, jag hittade inte dessa val i byggminvolvo den senaste tiden XC70 var beställningbar.
Jag valde Dynamicläder som tillval när jag beställde min 2014.
Senast redigerad av 1 Hanzon, redigerad totalt 0 gånger.
Nej det fanns tre i Classic. Sport, summum (med lite fler sömmar) och det vanliga lädret som hängt med sen 2008. S80 o V70 hade alternativ 2, xc70 alternativ 3. Sport av endera hade sportlädret.
av perhall
Jag har haft tre v70II, en av dem Ocean Race, och den klädseln var fräsch som ny men såg nedsutten ut efter 3000 mil... så det vanliga inte så roliga Summum-lädret eller R-design-lädret gillar jag bättre.

Volvo inte så bra på att få till sina läderklädslar...
Användarvisningsbild
av Derank
V70 ORE lädret i min tolva blev snabbt solkigt, men sportlädret i XC60 är det skönaste stolen jag suttit i på länge, snyggt, kontrastsömmar och skålningen är helt perfekt. återstår att se hur det ser ut om 5000mil
dissonans skrev:Du fick alltså stolen med några extra sömmar istället för den ursprungliga V70/XC70-stolen? När är din bil byggd?
Exakt. Bilen är byggd i april. Som jag fattade saken när jag köpte den fanns bara två varianter. Den som satt i Classic summum och den som satt I Classic sport så jag trodde att den som var i min bil var standard för Classic summum. Det var inte förrän jag av en helt annan anledning satt och kollade på xc70 på blocket som jag upptäckte att i stort sett alla andra Classic summum -16 hade en annan klädsel. Däremot fann jag att min klädsel var vanlig i V70. Den heter tydligen E701.
Transmissionsolja till M66

Ato24.de/en har den bäste "oljehittaren&[…]

Har du kört motor OCH kupevärmare nä[…]

EX60

Betalar 8750kr/mån för min CareByVolvo […]

Elpriset

Hmmm... låter som 3000 Kinawatt.... lever[…]