Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DLS
Jag funderar på att köpa en V70 2,5FT 2010 med 10000mil på mätaren, (hade helst velat hitta en med mindre än 8000mil men dom växer inte på träd precis särskilt om man bara vill ha savile grå o manuell 8) )
Men om jag ska titta på den som gått 10000mil är det nått speciellt man behöver kontrollera?
Läste nått om ventiljustering men det verka bara gälla dom tidigare modellerna om jag fattat rätt?
Hur är det med kamremmen, är det 18000mil som gäller eller 8 år?
Användarvisningsbild
av Mikesh89
Ventiljusteringen är borttagen på bilar som brukas av privatpersoner .

18000 mil eller 8 år . Det som uppnås först :).

Bra bilar :) vid det miltalet har du endå kvar alla garantier osv också :)

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Rådlös
Naturligtvis gäller allt för ditt köpeobjekt som för vilken annan bil som helst, provkör och var kritisk mot dig själv, kolla upp bilens tidigare liv, servicebok, att säljaren är den nuvarande ägaren etc. etc.
En liten sak är viktig. Bilen har elektrisk motorvärmare installerad från fabrik. Se till att anslutningskabeln finns med. Den tillhör bilens inventarier. Inte någon annan som tycker att den är "bra att ha".
av DLS
Har nu varit o provkört o det vart affär också :)
Dock störde jag mig på 2 saker.
1 - stolarna är sämre än i min s60(kortare dyna) men inge o göra åt.
2 - växelspaken var väldigt lös tyckte jag jämfört med min spaceball spak i s60n.
Jag kände på en 2,5ft 2011 r-design o den kändes bättre.
Är det skillnad mellan årsmodeller eller är det r-design som gör spaken bättre?
Nån som varit med om det o går det att fixa lätt?

Jag hade motsvarande problem en gång i tiden[…]

Personen jag spontanköpte min XC90 D5 av k&ou[…]

Reparationshandbok

När jag söker efter reparationshandb&oum[…]

Elpriset

Ungefär som när Amazon säljer LED-[…]