Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!
Jag har ingen ström längre ur mina 12v uttag i bilen. Enligt manualen sitter säkringen till dem under handsfacket. Men står ej hur man får fram säkringarna som sitter där. kan någon hjälpa mig med att förklara? Kan man titta om den gått och i tåfall byta själv?

MVH en mycket nöjd T6 ägare :)
Sätt dig på knä och kika in under handskfacket då ser du säkringcentralen, bara att byta den trasiga säkringen.
Jag bytte just den säkringen på en v60 för någon vecka sedan, med fingrarna på någon minut.
Finns det extra säkringar där att byta ut med?
Hur ser man om det finns det?
Öppnat panelen och ser säkringarna. Står i boken att det är nummer 22. Står inte 22 på någon säkring. Förstår inte riktigt.... Eller ska man bara ta den säkringen som sitter på den platsen på bilden i boken?
Mrmuscle skrev:Finns det extra säkringar där att byta ut med?
Hur ser man om det finns det?
Öppnat panelen och ser säkringarna. Står i boken att det är nummer 22. Står inte 22 på någon säkring. Förstår inte riktigt.... Eller ska man bara ta den säkringen som sitter på den platsen på bilden i boken?
Du byter den som sitter på motsvarande plats som i boken. Ibland är det svårt att se numreringen, ibland finns det inte ens någon...

Kan du klippa loss en provbit på något[…]

Fick du nån koll på detta? Jag har n[…]

Hjälp med Vida

Skönt att du löste problemet! (Ett s&au[…]

Har en XC60 T8 2019 och har upplevt motsvarande. S[…]