Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Svanis
DayDreamer skrev:
Svanis skrev:Ok tack ska pröva det.

På vintern då får jag imma på rutorna, kan det vara kopplat till doftproblemet?
Har också problem med imma på rutorna fast vid regn. Det kan vara värmepaketet som är boven för dig, märker du ifall det försvinner någon glykol?
Tycker inte att den dricker året runt, men på sommaren något lite bara.
Användarvisningsbild
av Svanis
White skrev:Har köpt en sådan här och skall prova:http://www.mekster.se/crc-airco-kleen.html

* Starta bilen.
* Sätt AC på fullt, kallaste läget, återcirkulering och på ventilationsmunstyckena på brädan.
* Placera burken vid pasagerarsidans fotutrymme.
* Tryck ner ventilen.
* stäng dörren och låt stå så i 10 minuter.
* Slå från återcirkuleringen.
* Öppna dörrarna och vädra ur riktigt.

OBS! Man ska INTE vara i bilen när detta görs!
Ok ska göra detta så fort som möjligt, gillar ju bilen skarpt men lukten drar tyvärr ner helheten, försöker få tag på medlet imorrn
Användarvisningsbild
av Svanis
Kena skrev:Luktar det unket i bilen även när den stått parkerad? Det tillsammans med att det immar på rutorna tycker jag låter som igentäppt slang ut från värmepaketet. Kolla upp den :wink:
Har 2 bilar, så ofta står den ena 3-5dagar, det är då det luktar, eftersom när man kör 99:an varje dag, då kan jag inte påminna mig att det luktar.
av Kena
Svanis skrev:
Kena skrev:Luktar det unket i bilen även när den stått parkerad? Det tillsammans med att det immar på rutorna tycker jag låter som igentäppt slang ut från värmepaketet. Kolla upp den :wink:
Har 2 bilar, så ofta står den ena 3-5dagar, det är då det luktar, eftersom när man kör 99:an varje dag, då kan jag inte påminna mig att det luktar.
Kolla under mattorna om det runnit in vatten under dem från värmepaketet, i så fall är kondensatavrinningen tät från värmepaketet. Skulle det läcka glykol så luktar det glykol när du slår på fläkten och samma med om det är bakteriebeläggning på förångaren, då luktar det mest när man kör fläkten och ac:n. Har även för mej någon modell läckte in vatten vid någon dörr eller fönster som samlades under någon matta och gav en oangenäm odör. Sedan är det ju bra att ha ett kolfilter på kupeluftsinsuget som tar bort de minsta partiklarna som annars skulle följt med ned i värmepaketet, men det är ju en förbyggande åtgärd.
Det är ingen dränering från värmepaketet däremot förångaren är det en dränering i från, antar att det är den du syftar på? :D
av Kena
DayDreamer skrev:Det är ingen dränering från värmepaketet däremot förångaren är det en dränering i från, antar att det är den du syftar på? :D
Jepp, sorry :)
Användarvisningsbild
av Svanis
Har för mig att det är snöstorrt under mattorna, ska kolla imorrn.

Idag köpte jag AC-cleaner på Mekonomen, men den var på tok för billig för att tro på att den gör mer än bara doftar "Wynn's clean air" för 49kr.
Skadar inte att pröva förstås.
Användarvisningsbild
av Svanis
*snustorrt* skulle det stå
Välkommen ut i trafiken

Har beställt på www.trodo.se. Det var […]

Söndagstvätten IMG_9658.jpeg IM[…]

Kan inte låsa upp dragkroken

Ja fungerar inte låset är det en sä[…]

Hej, Har nyligen blivit ägare till en Volvo […]