- fre 20 maj 2016, 13:54
Mitt sista inlägg var ett svar till gooose om hans körning var laglig eller inte, och då fungera ju din film som bra exempel :D Jag bryter också mot lagen när jag kör bil men jag brukar inte publicera sånt, det får räcka med kommentarer från fru och barn när de åker med (N) Jag åker genom Stockholm ganska ofta och brukar fundera på varför Södertäljevägen är trefilig, höger filen är ju nästan alltid tom. det samma gäller Uppsalavägen mellan Kista och Järva krog, där finns det ännu fler filer men det är bara de två vänstra som används.
Själv kör jag inte om/passerar till höger, då föredrar jag att hålla ett kort avstånd tillsammans med signalhorn eller helljus för att väcka bilisten som sover i vänsterfilen, och det är inte heller riktigt lagligt. Vi har alla olika värderingar om vilka lagar som är viktiga och vilka vi kan tumma på, men jag tror faktiskt att vi som är inne på den här typen av forum är lite mer engagerade i vår körning jämfört mot genomsnittsbilisten och inte ligger i vänsterfilen.
Själv kör jag inte om/passerar till höger, då föredrar jag att hålla ett kort avstånd tillsammans med signalhorn eller helljus för att väcka bilisten som sover i vänsterfilen, och det är inte heller riktigt lagligt. Vi har alla olika värderingar om vilka lagar som är viktiga och vilka vi kan tumma på, men jag tror faktiskt att vi som är inne på den här typen av forum är lite mer engagerade i vår körning jämfört mot genomsnittsbilisten och inte ligger i vänsterfilen.