Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Dottern var ute och körde och stannade vid ett rödljus och sen ville inte bilen gå och då stod det att man skulle trampa ner kopplingen men det hade hon gjort,tänkte att kanske givaren är på väg att ge sig eller kan det vara något annat?
av Simonlars
Har samma problem, ibland startar bilen enkelt men sen kan den även säga att kopplingen inte är ned tryckt så jag får pumpa massor av gånger tills den helt plötsligt startar. Löste sig ditt problem, och om hur då?
av dannesk
Simonlars skrev:Har samma problem, ibland startar bilen enkelt men sen kan den även säga att kopplingen inte är ned tryckt så jag får pumpa massor av gånger tills den helt plötsligt startar. Löste sig ditt problem, och om hur då?
Du felsöker givaren som sitter på pedalstället, om givaren är felande så byter du den
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Hade den inte förhindrat start hade jag plockat bort den direkt eftersom den akiverar senil-gaspådraget vilket gör mig galen

Tror att det är läge att byta generator[…]

Precis. Där gäller en gång om &ari[…]

Råd vid punktering

@StefanN , Som Vianor då, fast jag ser inte[…]

B21A drar över 4 liter milen

Du måste mäta ventilspelet, annars &quo[…]