Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lucif3r skrev:
DayDreamer skrev:Är det inte lite väl elakt att önska att bilen ska rasa? Eller är det bara jag här som tycker det ?:-/

Vid det här laget så är det nog bara du som tycker det ;) För 30 sidor sen hade det kanske kunnat setts som elakt, men inte nu längre.
Ok då är det bara jag då :P
av Lillarapunzel
Lucif3r skrev:
Lillarapunzel skrev:Min pappa är väldigt, väldigt kunnig på bilar, så honom litar jag på till fullo. Sen behöver man ju inte överdriva så hemskt heller, illa är det knappast ställt med bilen, även om det naturligtvis inte är bra heller.
'

Nej, det är han inte. Och jo, det är det.

maken till pajaser har jag aldrig stött på, ens på internet.........
Jo, det är han. Och ja det är illa, men nej katastrofen är inget faktum än.
av Lillarapunzel
Gelis skrev:Nu är ni taskiga mot tjejen, att hon skriver som hon gör beror nog på att hon är tonåring eller har precis gått ur tonåren.
Är en helt annan skrivkultur hos dom yngre, man skriver vad man tycker o känner just för ögonblicket.
Är man uppvuxen med sociala media så blir det förmodligen så här.

Dock så kan jag inte hålla med dig lillarapunzels ( är det din häst som heter så? ) att din farsa är motorkunnig, om han vore det så skulle han tagit ifrån dig nycklarna tills bilen är servad, dvs kamrem och tillbehör bytta innan nästa start.

Bilia har inte tid skriver du, finns det ingen annan verkstad som kan göra detta ( behövs kanske ingen Volvo verkstad ) blir säkert billigare också.
Vi har ingen tid att ringa Bilia, det som är problemet. Tider har de säkert, står aldrig några bilar där utanför....

Och nej, min häst heter inte Lilla Rapunzel, det är jag som kallas för det, IRL också ;)

Men jo, han är väldigt kunnig på bilar. Har väl kanske inte så mycket erfarenhet på just 90-tals Volvos, men kunnig är han sannerligen!
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Lillarapunzel skrev:Jo, det är han. Och ja det är illa, men nej katastrofen är inget faktum än.

.... Nej, det är han inte... Men att du inte vet bättre än att tro att han är det är ju inte så konstigt, eftersom du inte vet hur man tankar, att motorn behöver olja, att växellådan behöver olja, hur man fyller på spolarvätska, kollar glykolen, vad servoolja är och du har säkert inte den blekaste aning om vad bromsvätskan är till för heller, och än mindre hur ofta den ska bytas.
Och gud förbjude att ens lokalisera dom olika kärlen, det måste ju vara rena högskoleprojektet för er....
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lucif3r skrev:
Lillarapunzel skrev:Jo, det är han. Och ja det är illa, men nej katastrofen är inget faktum än.

.... Nej, det är han inte... Men att du inte vet bättre än att tro att han är det är ju inte så konstigt, eftersom du inte vet hur man tankar, att motorn behöver olja, att växellådan behöver olja, hur man fyller på spolarvätska, kollar glykolen, vad servoolja är och du har säkert inte den blekaste aning om vad bromsvätskan är till för heller, och än mindre hur ofta den ska bytas.
Och gud förbjude att ens lokalisera dom olika kärlen, det måste ju vara rena högskoleprojektet för er....
Lugn dig lite :wink: Hon kommer nog att lära sig dessa viktiga saker när hon tar körkort :) Eller en genom läsning av bilens instruktionsbok som är väldigt bra på att förklara dessa saker :D
av Schmoyoho
Lucif3r skrev:
DayDreamer skrev:Är det inte lite väl elakt att önska att bilen ska rasa? Eller är det bara jag här som tycker det ?:-/
Vid det här laget så är det nog bara du som tycker det ;) För 30 sidor sen hade det kanske kunnat setts som elakt, men inte nu längre.
Jag vill egentligen inte det, men det hade ju varit komiskt om det hade skett - lite därför man öppnar tråden gång på gång. Hade varit någon slags katarsis för oss alla som deltagit i det här huvudvärksprojektet till garagetråd.
Lucif3r skrev:Och gud förbjude att ens lokalisera dom olika kärlen, det måste ju vara rena högskoleprojektet för er....
Har man inte körkort behöver man ju inte kunna det och det är något jag inte heller lärde mig förrän jag verkligen var tvungen, men att i det läget säga emot andras långt bättre vetande (eller ens bättre tyckande) är ju en smula naivt. Gör nog ingen gladare att vara skadeglad eller att gå till personangrepp. Jag tror jag helt enkelt säger upp bekantskapen med den här tråden. Den har slutat vara intressant för länge sedan och är nu bara riktigt jobbig. Ni som fortsätter följa den kan väl PM:a mig om (när) det serveras någon härlig aluminiumsallad med oljedressing.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Schmoyoho skrev:men att i det läget säga emot andras långt bättre vetande (eller ens bättre tyckande) är ju en smula naivt.

Det är just detta som retar gallfeber på mig.... Attityden skriker "jag vet minsan bäst! det säger min pappa!", när det i verkligheten är uppenbart att hon inte har en susning om någonting om bilar.

Hade personen tagit åt sig kritiken istället så hade vi aldrig hamnat i den här irriterande sitsen.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Hehe :lol: Jag följer tråden med spänning om vad som kommer att hända :) Självklart hoppas jag på det bästa att bilen klarar sig ända bort till verkstaden utan några bekymmer om dom nu kör med den dit.
  • 1
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 159
V60 sliter däck bak

Generellt sett kan bussningar i dåligt skick[…]

Generator laddar ej batteriet

Säker på att det inte är en anslut[…]

sen kan man ju tolka media som om att affäre[…]