- fre 03 jun 2016, 15:28
Har hämtat min Polestar-knopp i dagarna, och planerar att montera den i bilen till helgen. Har tidigare bytt spakställ och damask, men flatkabeln till knoppens belysning har skadats så den lyser inte.
En sak som stör mig med Polestar-knoppen är att den inte har perforerat läder, bara vanligt slätt svart läder. Hade trott att en så sportig detalj skulle ha perforerat läder, och knopparna på pressbilderna har det. De är väl kanske Photoshoppade då... Men den blå belysningen och Polestar-loggan får väl kompensera för det!
Jag bytte samtidigt till en helt ny växelspaksdamask med vita sömmar, tycker det går fint ihop med min R-design klädsel. Men då uppstod nästa dilemma, inga andra detaljer (förutom textilmattorna) har vita sömmar. Så nu har jag beställt ett lock till armstödet/konsolen mellan stolarna från en XC70 -16, med vita sömmar... :D 700 spänn med frakt, helt ok med tanke på att mitt nuvarande har en skada i lädret.
Och någon gång i framtiden ska det inhandlas en treekrad R-design ratt med vita sömmar! Sedan ligger det i farans riktning att på sikt byta ut dörrklädseln till motsvarande med, ja just det, vita sömmar.
Vad tycker forumet?
Och vad tycker forumet om växelspaksknoppen? Ska det vara perforerat läder egentligen? Då kan jag ju lämna tillbaka den jag har och skaffa en R-design knopp i stället. Så, perforerat eller Polestar?
All makt åt Thengil!
V70 II D5 AWD R-Design -11
S70 GLT -98
245 Turbo -85 (USA B21FT)