Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Volvia har numera maskinskadeförsäkring till 12000 mil när bilen är köpt utanför volvohandeln

/Kalle
av affo
~Kalle~ skrev:Volvia har numera maskinskadeförsäkring till 12000 mil när bilen är köpt utanför volvohandeln

/Kalle

Tack för hjälpen alla.
Valet föll på den svarta XC70
Blir av att köpa den imorgon
av andersuw
dissonans skrev:Om man köper bilen av en Volvohandlare ja. Det är det inte i det här fallet.
Nej så enkelt är det inte. Så här ser Volvias villkor ut:

Försäkringen gäller till dess att bilen körts 12 000 mil (15 000 mil om du köpt din Volvo hos en av Volvo
auktoriserad svensk Volvohandlare. 15 000 mil vid gällande Trygghetsavtal eller Volvo Serviceavtal) eller är 8 år
gammal räknat från första registreringsdagen. Försäkringen upphör när en av gränserna uppnåtts.

För dig som inte köpt bilen hos en av Volvo auktoriserad svensk Volvohandlare gäller Maskinskadeförsäkringen
till dess att bilen körts 15 000 mil om samtliga nedanstående förutsättningar är uppfyllda:
• Du ska som ägare till bilen ha gjort service enligt Volvos anvisningar om service hos en av Volvo
auktoriserad svensk Volvohandlare fr.o.m. 14 maj 2014.
• De eventuella defekter som upptäcks vid service ska vara åtgärdade hos en av Volvo auktoriserad svensk
Volvohandlare.
• Bilen är max 7 år gammal (räknat från första registreringsdagen) när service utförs.
• Bilen har gått max 12 000 mil när service utförs.
• Minst halvförsäkring på den Volvo som servicen omfattar måste finnas hos Volvia senast 12 månader efter
utförd service. Försäkringen skall därefter vara gällande hos Volvia i en följd tills Maskinskadeförsäkringens
gränser, max 8 år/max 15 000 mil uppnåtts.
av andersuw
Ja de verkar ha ändrat villkoren lite ganska nyligen på ett sätt som gör det möjligt att förlänga maskinskadegarantin upp till 15000 mil även för dem som köpt bilen utanför Volvohandeln. Det är ju många villkor men som jag förstår det handlar det huvudsakligen om att man skall serva bilen hos auktoriserad Volvoverkstad före 12000 mil och se till att åtgärda de brister som finns hos en sådan verkstad. Och det låter väl sig göras om man på det viset kan få lite extra trygghet några tusental mil till. :D
av PeMa
affo skrev:
PeMa skrev:På min "måste lista" ligger keyless, driver support, skinn, premium sound + sub, pdc även fram samt drag. "Nice to have"-listan är betydligt längre... Solluckan fick man ju med på köpet men den känns rätt onödig när man har ac, dessutom tycker jag att den höjer ljudnivån i bilen...

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Så tycker du jag ska vänta på något annat eller slå till på någon av dem jag länkade.

Valet mellan V70 och XC70 är ju fortfarande en gåta
Jag tycker att skall man lägga 300+ på en bil privat så är det ju dumt att köpa nåt man "nästan" är nöjd med... Jag hittade min XC70 i januari och den har allt jag ville ha plus lite till... Bild Den svarta som länkades såg bra utBild

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Om du inte gjort det ännu, ta loss den klena […]

@UnleashFusion , OKey tackar då vet jag lit[…]

Men jag kör Volvo 745 GLT 16V 1989 års[…]

Hejsan. Nu har jag fått ett halvtråkig[…]