Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Roder
Där ser man, grattis!

Nöjd?
Intryck?

Vilka optioner och tillbehör bestyckade du bilen med?
Binlist skrev:
Roder skrev:Någon som vet om det har släppts några MY17 D5or än?
Verkar onekligen som dem har stött på lite problem.

Jag fick min för 1 vecka sedan. XC90 D5 2017
av Tobbed
Binlist skrev:

Då verkar du haft tur som fick den innan något problem verkar ha uppstått i produktionen! :lol:

När beställde du? Blev din något fördröjd? Har du valnötsinredningen (brist på denna är en teori om orsak till förseningen)? Upplever du powerpulsen som högljudd (en annan teori om orsaken till fördröjningen)?

Med vänlig hälsning,

Tobbe
av XC90T8
Fikk min Cristal white XC90 T8 R Design MY 17 fully loaded i går, den ble bestilt i NOV 2015 men verdt ventingen. Kanon bra.
av Binlist
Roder skrev:Där ser man, grattis!

Nöjd?
Intryck?

Vilka optioner och tillbehör bestyckade du bilen med?
Binlist skrev:

Jag har länkat till min beställning här.
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... &sk=t&sd=a

Extremt nöjd med bilen.
Fantastisk känsla att köra den jämfört med min XC60 D5 Polestar 2014. XC60 vart snabbare men känslan är totalt annorlunda!

Tobbed skrev:
Binlist skrev:

Då verkar du haft tur som fick den innan något problem verkar ha uppstått i produktionen! :lol:

När beställde du? Blev din något fördröjd? Har du valnötsinredningen (brist på denna är en teori om orsak till förseningen)? Upplever du powerpulsen som högljudd (en annan teori om orsaken till fördröjningen)?

Med vänlig hälsning,

Tobbe
Ingen fördröjning alls.
Jag har R Design så ingen valnöt här.
Jag upplever inte att PowerPulsen är högljud för jag vet inte hur den "ska" låta. Jag har alltid musik i bilen så jag lyssnar inte på ljudet utifrån :)
Hoppas era bilar blir levererade snart !
av 19andtilt
Angående frågan från BessoMesso om Spotify och appar, så ska man swipa åt höger, så att man ser application-vyn, och där starta en applikation som heter Download Centre (eller i tidigare versioner Remote Update). I denna applikation klickar man sedan på knappen "Nya appar" och då ska man komma till en lista på de appar som kan laddas ner till denna bil.
Om du har problem med internetuppkopplingen kan du även testa att köra via BlueTooth eller Wifi och använda din smartphone som modem (men det inbyggda modemet är bättre när du väl fått igång det).

Funkar det?

/tilt
av AKarlsson
Vad är tillvalet prep beslyst tröskeldekor 100kr?
edit: Frågan hamnade i lite fel tråden men undrade efter ha sett (super)specen ovan
av Binlist
AKarlsson skrev:Vad är tillvalet prep beslyst tröskeldekor 100kr?
edit: Frågan hamnade i lite fel tråden men undrade efter ha sett (super)specen ovan
Jag misstänker att det är när du stiger in i bilen så lyser en "platta" där det står R-Design. Jag kan ha fel :shock:
av AKarlsson
Binlist skrev:
Jag misstänker att det är när du stiger in i bilen så lyser en "platta" där det står R-Design. Jag kan ha fel :shock:
Det ingår i paketet med belyst tröskeldekor. Är det någon elanslutning ifall man vill ha belysta runningboards? 100kr är ovanligt billigt val
av Binlist
AKarlsson skrev:
Binlist skrev:
Det ingår i paketet med belyst tröskeldekor. Är det någon elanslutning ifall man vill ha belysta runningboards? 100kr är ovanligt billigt val

Jag har även belysta runningboards så det kan nog vara det, Något av det är det iaf. Det kostade 100kr så jag la aldrig märke till det.
av Nilp
Leveransvecka för min XC90 är framflyttad för andra gången. Ursprungligen var planerad leverans v22 som flyttades till v24 och nu är den flyttad igen till v26. Är en budgetvariant om man jämför med många andra här, D4 AWD Momentum och en del utrustning men inget spektakulärt.

Någon som har teori varför leveransdaum flyttas framåt i tvåveckorsintervall?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Har nu bytt bränsletrycksgivare och nu ä[…]

Amerikanare är de största exponenter[…]

Mitt lås hade kläggat ihop helt, s&arin[…]

Service Peugeot 107 2007

Får se vad som händer nu dom närma[…]