Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Marsar74
Hej

Jag har en V70 -11 med premium sound där det står "USB oläsbar" när jag kopplar min Samsung S7 (minneskort 32gb), men sonens Iphone 6 funkar utmärkt att köra (spotify). Någon som har tips? Samsungen var även parad via bluetooth men det borde väl inte göra skillnad..
av Schmoyoho
iPhone funkar via USB om du väljer iPod på stereon, eller via blåtandsströmning. Vet inte hur android funkar men kopplar du in en USB-kabel får man väl upp olika alternativ? Om du har musiken på minneskortet i typ /Music/ eller liknande och väljer masslagringsenhet så borde den väl köpa det? Tror inte det finns något vedertaget gränssnitt för musikströmning för android, likt vad nu apple och deras iOS-prylar kör. iPod-integration dvs.
av andersuw
Hur är USB-stickan formaterad? Misstänker att bilen vill ha FAT32 och du kanske formaterat den med NTFS.
av Marsar74
Schmoyoho skrev:iPhone funkar via USB om du väljer iPod på stereon, eller via blåtandsströmning. Vet inte hur android funkar men kopplar du in en USB-kabel får man väl upp olika alternativ? Om du har musiken på minneskortet i typ /Music/ eller liknande och väljer masslagringsenhet så borde den väl köpa det? Tror inte det finns något vedertaget gränssnitt för musikströmning för android, likt vad nu apple och deras iOS-prylar kör. iPod-integration dvs.

Nej tyvärr händer inget annat än att det står "oläsbar" på bilens display.. Laddning funkar dock.. Kanske bara att gilla läget o köra aux men tyckte att ljudet var sämre då, var tvungen att höja volymen betydligt mer jämfört med radio och när grabben körde sin IPhone via USB
Användarvisningsbild
av svergie2
Med den gamla 30 pin dockkontakten som fanns fram till iPhone 4S så fick man tillgång till en lågnivåutgång när man körde ljud över usb. Om det fortfarande är så med Lightning vet jag inte, men det verkar ju sannolikt.

Skickat från min Huawei Mate 7
av Andake84
Är det så att du har några låtar inlagda på din Samsung telefon? För det ska funka att spela från Spotify i en V70 2011 så måste man ha minst en låt lagrad i telefonen och då gäller inte Spotify, utan i musikspelaren i telefonen.
V90cc vibrationer

Är ett ganska känt fenomen, se denna gig[…]

Ja, det gör det ju! Har du någon l&aum[…]

Vibration vid inbromsning

Visst kan det vara fläckarna. Prova att lyfta[…]

Högt oljud ej från motor

Dålig hjullager brukar ge ifrån sig ha[…]