Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av affo
Hej.
Jag har försökt leta efter svar på detta forum men känner inte att jag fått något till belåtenhet, därför försöker jag skapa en egen tråd och hoppas på bättre resultat.

Jag har aldrig tidigare ägt en Volvo utan jag kommer från Passat sidan och känner att en Volvo känns rätt idag.
Jag har börjat få kläm på utrustningsnivåer m.m men det känns fortfarande som att det behövs en intern utbildning för att förstå allt.

Jag har kollat på både V70 och XC70.
År 2014 - 2016
Några krav är att det ska vara dem nya Digitala mätarna, automat och den nya D4 motorn på 181hk.

Det svåra sitter egentligen i följande.
En mindre utrustad XC70 eller en bättre utrustad V70, vilket är bäst?
Är summum så mycket bättre än momentum?

Dem bilarna jag har kollat på idag länkar jag till längst ner. Skriv gärna era tankar om min sits och vilken av dem jag har tittat på som ni skulle rekommendera.
Budgeten är ca 250 000kr +/- 20 000kr beroende på vad man hittar.

I fallet med V70 bilarna så är valet lika svårt då ena saknar navigator och driver support assit medan den andra har keyless + elstol m.m

Tacksam för all hjälp jag kan få.

http://access.bytbil.com/lidbil2015/Acc ... lager.aspx

https://www.blocket.se/goteborg/Volvo_V ... ?ca=14&w=3

https://www.blocket.se/vasterbotten/Vol ... ?ca=14&w=3
Användarvisningsbild
av TommyP86
Jag hade värderat keyless och driver support högst, sen navi. Elstol är sisådär, rätt onödigt om man inte är flera förare på samma bil.
Viktigast är driver support, i mina ögon är det halva bilen.
av affo
TommyP86 skrev:Jag hade värderat keyless och driver support högst, sen navi. Elstol är sisådär, rätt onödigt om man inte är flera förare på samma bil.
Viktigast är driver support, i mina ögon är det halva bilen.
Tack.
I detta fall så sitter ju driver support och navi på en bil. Keyless och elstol på en annan
Båda V70
Användarvisningsbild
av hollan
Inga av dom du har länkat har den nya d4 (vea)
Alla awd har den gammla 5cyl motorn
Vea kom på sena 2014 d4 och bara i framhjulsdrift
Användarvisningsbild
av Mikesh89
För mig känns keyless som en jäkla säkerhetsrisk . Jag har det på min bil men ville att det skulle programmeras bort då jag inte gillar det alls . Men det gick inte :(
Lucka däremot det hade jag velat ha :) driver support och navi är för mig mycket mer viktigt än keyless och elstol . Men vi alla tycker ju olika :)

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av PeMa
På min "måste lista" ligger keyless, driver support, skinn, premium sound + sub, pdc även fram samt drag. "Nice to have"-listan är betydligt längre... Solluckan fick man ju med på köpet men den känns rätt onödig när man har ac, dessutom tycker jag att den höjer ljudnivån i bilen...

Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
hollan skrev:Inga av dom du har länkat har den nya d4 (vea)
Alla awd har den gammla 5cyl motorn
Vea kom på sena 2014 d4 och bara i framhjulsdrift
AFFO - du läste detta va?
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
PeMa skrev:På min "måste lista" ligger keyless, driver support, skinn, premium sound + sub, pdc även fram samt drag. "Nice to have"-listan är betydligt längre... Solluckan fick man ju med på köpet men den känns rätt onödig när man har ac, dessutom tycker jag att den höjer ljudnivån i bilen...

PEMA - Ja du behöver mao inte leta efter en Nordic då :)

Men jag kör Volvo 745 GLT 16V 1989 års[…]

Hejsan. Nu har jag fått ett halvtråkig[…]

LÖST tankmätaren stod på 1/4 kvar […]

Uppdatering, säljaren har nu svarat och enlig[…]