Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av maswak02
Fick bara ett standardsvar från Polestars support:

"Hej,
Tack för visat intresse för Polestar!

En optimering till D4 AWD 2016 kommer förhoppningsvis att lanseras under sommaren. Vänligen håll dig uppdaterad på http://www.polestar.com , eller kontakta din närmsta Volvo återförsäljare vecka 23."
av mudroom
Är det någon som optimerat med BSR istället för Polestar?
Där blir det ju en rejäl skillnad. Jag tycker Polestar optimeringen känns rätt futtig, och dyr dessutom. Enligt BSRs hemsida skrämmer de upp bilen till 245 hk och 520 nm :lol: :shock:
av Gabriel
Verdi skrev:220 med bibehållna garantier är mycket bättre än 245 utan garantier. Du kommer inte känna så stor skillnad heller. Blir ingen snabb bil ändå.
Vridmomentet skiljer rätt mycket, ca 100Nm mer med BSR, det märks tydligt.
Dessutom är väl inte BSR utan garantier, som jag fattat det så ingår försäkring från BSR vid uppgradering.
av para
Nu är den ute!
Ska in med min imorgon eftermiddag
6900kr på mechanum
av maswak02
para skrev:Nu är den ute!
6900kr på mechanum
Nice! Jag har sökt min handlare och hoppas de har tid för min bil inom kort. Optimeringen ingick i mitt köp.
av Verdi
Ska in på serviceärende gällande avstängning av motor under färd och passar på att ta polestar-trimmet också. Men de ska ha 9200:- för det på Volvo. Men det är smidigt att kunna ta det på samma gång.

Förväntar mig att bilen blir lite piggare och rappare. Nånstans mellan D och S på automaten och så lite mer tryck i motorn vid omkörningar och motorvägspåfarter.
av eijo
para skrev:Nu är den ute!
6900kr på mechanum
Härligt! Jag har bokat tid också, men det dröjer tyvärr ett par veckor.
Vi ser fram mot en beskrivning av din upplevelse av Polestar! 8)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 11
Turbomätare 940

Det är snarare 1 bar turbomätaren g&arin[…]

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil