Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Schmoyoho
StefanN skrev:Har kollat lite i tråden och blir inte riktigt klok på hur kompatibla elsystemen är. Jag har ju komplett härva till den belysta armstödet/mugghållaren, kan det va så lätt att man bara byter hela grejen rakt av och hoppas det passar med kontakter?
Minns inte hur det ser ut men i allra värsta fall är det ju inte svårare än att du tjuvar ström från 12V-kontakten. Den följer tändningen också.
Användarvisningsbild
av apersson850
Enligt elschemat som jag har finns kontaktdonet som är avsett för mugghållarbelysning (74/1502) i kablaget som kallas Executive. Så förmodligen är det inte fördraget i enklare utföranden.
av Schmoyoho
Tror det ska vara fördraget. Min bil är Summum och jag hade kontaktstycket. Antagligen samma som med belysningen i innerhandtagen: ljusledaren är förinstallerad men LED:erna och det måste du köpa.
Användarvisningsbild
av yoshy
Du ska väl ha 30790792 - Optional Adapter Harness Kabel
Har inte kollat på Volvo själv men vad jag har läst så går den inte få tag på.

Men kontakterna borde man väl kunna få fram och tillverka en egen adapterkabel :)
av Schmoyoho
Är det inte samma kontaktstycke som till belysningen i handtagen? Iaf om det är en hona på delen på bilden så borde det ju funka, 2x2-pins.
Användarvisningsbild
av MarcusJ
StefanN skrev:
apersson850 skrev:Enligt elschemat som jag har finns kontaktdonet som är avsett för mugghållarbelysning (74/1502) i kablaget som kallas Executive. Så förmodligen är det inte fördraget i enklare utföranden.
Fördraget i min i alla fall.
Bild
Var hittade du kontakten? Funderar på om min 2011 V70 Momentum R-design bör ha en fördragen kontakt till belyst mugghållare...

Den bilen skulle jag personligen inte våga k[…]

https://www.youtube.com/watch?v=MhBzo9TUaBI

Om Bilia tar 900 för ett arbete hur litet det[…]

Går man in på https://accessories.volv[…]